Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019.11.29.
Téma: Társadalmi egyenlőtlenség
Az előző órai téma feldolgozását folytattuk. A foglalkozás első részében érzékenyítő kisfilmeket néztünk meg fogyatékkal élő emberekről. Betekintettünk az autisták, a down-szindrómások világába. Pozitív és negatív példát láttunk elfogadásukról.
Megvizsgáltuk az Eurostat kimutatását a fogyatékossággal élő személyek becsült arányáról. Matematikai tudásukra építve diagrammot elemeztünk, megnéztük, hogy egyes EU-tagállamokban a népesség hány százalékát alkotják. Legfontosabb feladat volt az órán számomra az érzelmi intelligencia fejlesztése. Leghatásosabbnak bizonyult az, amikor maguk is belebújtak a sérült emberek bőrébe. A foglalkozás végén látássérült emberek versenye következett. A kialakított akadálypályán bekötött szemmel kellet végig haladni, majd labdával kapura lőni. Mindenhez a társak navigációjára, segítségére volt szükség. Valóban megbizonyosodtak a tanulók arról, hogy mennyire fontos az életben a bizalom , az elfogadás, a segítségnyújtás, az egymással szembeni emberi érzékenység, a tolerancia.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019.11.29.
Téma: Egyenlő esélyek az Európai Unióban
Az előző órai téma feldolgozását folytattuk. A foglalkozás első részében érzékenyítő kisfilmeket néztünk meg fogyatékkal élő emberekről. Betekintettünk az autisták, a down-szindrómások világába. Pozitív és negatív példát láttunk elfogadásukról.
Megvizsgáltuk az Eurostat kimutatását a fogyatékossággal élő személyek becsült arányáról. Matematikai tudásukra építve diagrammot elemeztünk, megnéztük, hogy egyes EU-tagállamokban a népesség hány százalékát alkotják. Legfontosabb feladat volt az órán számomra az érzelmi intelligencia fejlesztése. Leghatásosabbnak bizonyult az, amikor maguk is belebújtak a sérült emberek bőrébe. A foglalkozás végén látássérült emberek versenye következett. A kialakított akadálypályán bekötött szemmel kellet végig haladni, majd labdával kapura lőni. Mindenhez a társak navigációjára, segítségére volt szükség. Valóban megbizonyosodtak arról, hogy mennyire fontos az életben a bizalom , az elfogadás, a segítségnyújtás, az egymással szembeni emberi érzékenység, a tolerancia.
Nyelvi foglalkozás – angol
THANKSGIVING DAY – GAMES
10. foglalkozás 2019.11.29. (5-6)
12. foglalkozás 2019.11.25. (7-8)
A heti angol foglalkozáson még mindig a Hálaadással foglalkoztunk. Az óra elején átismételtük a fontosabb információkat, az ünnephez kapcsolódó szókincset, majd feladatlapok segítségével mélyítettük el az előző órán megtanultakat. Keresztrejtvényt, szókeresőt és szómagyarázatot csináltak. A másik feladatlapon pedig az első Hálaadással kapcsolatosan kérdésekre kellett válaszolniuk. A feladatlapok elvégzése után kitértünk arra, hogy más angol nyelvű területen is tartanak Hálaadást, nem csak az Egyesült Államokban. A foglalkozás legvégén egy rajzfilmet néztünk meg, amely az adott ünnepet foglalta össze. A foglalkozások célja az amerikai kultúra egy szeletének megismerése volt, ami teljesült.