Heti foglalkozások 56.

Tantárgyi fejlesztés – földrajz, ének

2019.09.10.

A foglalkozást ráhangoló játékkal, szólánccal kezdtük. Minél több Európai Uniós országot kellett mondaniuk a gyerekeknek, majd csoportokban dolgoztak. Országokat kellett felismerniük formájuk / kontúrvonaluk /alapján. Az a csapat nyert, aki többet talált ki. Az egyes ország vaktérképét zászlójuknak megfelelően kellett kiszínezniük. Ezután adott szempontok szerint kellett csoportosítaniuk azokat. Pl. melyeknek fizetőeszköze az euró, melyek az alapító államok, melyek a Schengeni övezet részei. A feladatok megoldásához segítségül hívhatták a térképet és az internetet. Célom: a digitális és az interkulturális kompetencia fejlesztésén túl, a térképen történő eligazodás készség kialakítása, megerősítése volt.

Tantárgyi fejlesztés – drámafoglalkozás

2019. 09. 17.

A foglakozást egy játékos önismereti feladattal kezdtük. A tanulóknak le kellett írni, hogy ha varázslat történne velük, milyen állat, növény, tárgy vagy természeti jelenség szeretne lenni illetve melyik nem szeretne lenni.  A tanulók felolvasták a többieknek, amiket írtak és közösen megbeszéltük, hogy miért is választották azokat illetve milyen hasonlóságokat lehet felfedezni önmaguk és a választott dolgok között.

Ezt követte egy másik önismereti feladat: a tanulóknak be kellett jelölni egy 7-es skálán, hogy egy adott tulajdonság mennyire jellemző illetve nem jellemző rá. Ez a feladat segítette a tanulókat abban, hogy jobban felismerjék miben szükséges még fejlődniük annak érdekében, hogy a kitűzött céljaikat elérjék és a pályaválasztásuk is sikeres legyen.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. 09.09. (7-8)

2019.09.20. (5-6)

A heti angol foglalkozáson a nyári szünet volt a téma. Meghallgattuk a diákok élménybeszámolóit, arról, hogy ki merre járt és mit csinált a nyári szünetben. A tanulókkal összegyűjtöttük a fontosabb szavakat, amelyek a nyári szünettel kapcsolatos. Ezután feladatlapot oldottunk meg, amelyen az egyszerű múlt időt gyakorolhattuk. Itt megbeszéltük, hogy ezt az igeidőt használjuk, ha valamilyen történetet mesélünk el. Ezután egy videó bejátszást néztünk meg. Itt az volt a feladat, hogy leírják azokat a szavakat, amelyek a nyaraláshoz kapcsolódnak. Ennek a foglalkozásnak az volt a célja, hogy fejlesszük a tanulók szóbeli kifejezőképességét és halott szövegértését, ismerjék és tudják használni az egyszerű múlt időt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.