Heti foglalkozások 71.

Tematikus foglalkozás

2020.01.17.

A komponens

Téma: Egészség, betegség

A foglalkozáson a tematikus órákon  érintett témakörökkel foglalkoztunk. A foglalkoztatást szókereső játékkal kezdtük. Az egészség-betegség témakörben a gyerekek értelmes szavakat gyűjtöttek a szóhálóból, melyekből szókártyákat készítettek.

Közösen megbeszéltük a fogalmak jelentését. Páros munkában dolgoztak tovább. Prezentációkészítés volt feladatuk, melynek címe a következő volt: Ételérzékenység, tápanyagallergia. Segítségül a következő fogalmakat használták: allergiavizsgálat, gluténérzékenység, laktózérzékenység, diéta.

A foglakozás végén a gyerekek bemutatták az elkészített produktumokat. Végül a testmozgás típusait, élettani hatásait elevenítettük fel. Arról beszélgettünk, hogy nem elég fontos odafigyelni arra, hogy egészségesen táplálkozzunk, a mindennapi testmozgás is elengedhetetlen egészséges életvitelünkhöz. A nyelvi és digitális kompetenciák fejlesztése mellett új ismeretekkel is gazdagodtak tanulóink, amit használni tudnak a mindennapi életben.

B komponens

 

Téma: Mit tanultunk az Európai Unióról? Európa kvíz

A foglalkozás elején Európai Uniós kvízt töltöttek ki a gyerekek. Kvízkérdéseik a következők voltak:

  1. Hány tagja van az Európai Uniónak?
  2.  Mikor csatlakozott hazánk az EU-hoz?
  3. Melyik ország nem Európában található?
  4. Mikor van az Európa Nap?
  5. Hány csillag van az Európa Zászlón?
  6. Mit szimbolizálnak a csillagok?
  7. Melyik az Európa Himnusz?
  8. Mi az euró?
  9. Melyik ország autójelzése a P?
  10. Melyik várost nevezik Európa fővárosának?
  11. Melyik országban szoktak bikaviadalt tartani?
  12. Mi az Enterprise Europe Network?
  13. Melyik országban található az Eiffel torony?

13+1 Mi Olaszország fővárosa?

Három választási lehetőségből egy volt helyes. Sok gyereknek sikerült eltalálni a jó választ. Ügyesen alkalmazták az uniós ismereteiket. Az ellenőrzés után a tagországok csapatainak barátságos focimérkőzése következett. A játék végig sportszerű volt, kiemelt jelentősége annak szimbolizálása, hogy „Egységben az erő!”

Nyelvi foglalkozás – angol

WHAT DO YOU LOOK LIKE?

16. foglalkozás 2020. január 17. (5-6)

17. foglalkozás 2020. január 13. (7-8)

A heti angol foglalkozáson a személyek jellemzése volt a témánk. Interaktív tábla segítségével dolgoztuk fel a témakört. Korábban már volt ez témánk, így a szókincset csak átismételtük, a tanulók emlékeztek a szavakra. A feladatban 24 képet láthattak, ahol véletlenszerűen csak 1 személy maradt a képernyőn, és erről az alakról kellett jellemzést mondaniuk. Miután végig mentünk az összes személyen, igaz-hamis állításokat mondtam nekik. Majd a foglalkozás végén a Youtube-on egy kis dalt (What do you look like?) hallgattunk meg, ami ugyancsak személyek jellemzését tartalmazta. Az órát ennek a dalnak a megtanulásával zártuk.

Tantárgyi fejlesztés

2020.01.07.

2020.01.10.

Ezen a foglalkozáson az Európai Unió hivatalos portáljához tartozó weboldallal ismerkedtünk. „Egy napom története” címmel –egyperces kisfilmeket néztünk meg arról, hogy hogyan töltik az emberek egy napjukat Európa különböző országaiban. Konkrét személyek történetén keresztül  láthattuk, milyen kézzelfogható előnyöket, lehetőségeket kínál az Európai Unió. Az óra memóriafejlesztő játékkal zárult. A kártyalapokon a 28 uniós tagállam mindegyikében található valamilyen jellegzetes épület vagy természeti képződmény volt. Ezeket kellett időre felismerniük és pároztatniuk. A foglalkozáson az élményszerű tanulással fejlődött a tanulók anyanyelvi és a digitális kompetenciájuk, valamint erősödött az európai identitásuk is.

Dráma foglalkozás

2020. 01. 17.

A foglalkozás első részében az volt a feladat, hogy minden tanuló gondolkodjék el azokról az „erők”-ről, amelyek az életét eddig a leginkább befolyásolták. Egy kört tortaszeletek módjára felosztva kellett kitölteniük és beleírniuk, hogy mely tényezők jelentettek eddig sokat számukra, pl: család, iskola, barátságok, egyház stb. A szeletek nagysága arányában mutatta a fontosságot. A tanulók ezután bemutatták egymásnak az „életkörüket”.

A tanulók a következő feladatban újabb életköröket kaptak, melyekbe a további céljaikat pl. iskolai pályafutásukat, életútjuk állomásait jegyezték le. Az első nagy körbe mindenki a hosszú távú céljait írta le, pl: milyen pályára szeretne menni, míg a másik körbe rövid távú céljaik kerültek. A tanulók megfogalmazták azokat az akadályokat és nehézségeket is, amelyeket szükséges leküzdeniük ahhoz, céljaikat elérjék.

A foglalkozás elérte célját, ugyanis minden tanuló gondolatában megfogalmazódott egy cél, amit szeretne élete során elérni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.