Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019.11.20.
Téma: A tolerancia nemzetközi napja
November 17.- A tolerancia nemzetközi napja
A foglalkozás első részében internetes kutató munkát végeztünk. Meghatároztuk a tolerancia fogalmát, majd a fogalom tisztázása után közösen gondolattérképet készítettünk. Ezt követően fogyatékkal élő híres emberek után kutattunk. Megismertünk olyan sérült embereket, akik maradandót alkottak, akik örökre beírták magukat a történelembe. Megállapítottuk, hogy minden egyes ember méltó ugyanazon emberi jogokra és szabadságra. Ezen a foglalkozáson leginkább arra törekedtem, hogy szemléltessem a társadalmi egyenlőtlenségek elfogadását, fejlesszem az érzelmi intelligenciát. A fogyatékos személyek életével kapcsolatos információkat, egy „Ki mit tud?” segítségével próbáltuk megbeszélni. A TOTO -ban igaz- hamis állítások közül választhattak. Nagy hangsúlyt fektettem az ellenőrzésre. Közösen beszéltük meg a helyes választ. A felkészüléshez nagyon jó segítséget kaptam (forrás: azenkonyvtaram.hu 24-28 oldal).
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019.11.19.
Téma: A tolerancia nemzetközi napja az EU-ban.
November 17.- A tolerancia nemzetközi napja
A foglalkozás első részében internetes kutató munkát végeztünk. Meghatároztuk a tolerancia fogalmát, majd a fogalom tisztázása után közösen gondolattérképet készítettünk. Ezt követően fogyatékkal élő híres emberek után kutattunk. Megismertünk olyan sérült embereket, akik maradandót alkottak, akik örökre beírták magukat a történelembe. Megállapítottuk, hogy minden egyes ember méltó ugyanazon emberi jogokra és szabadságra. Ezen a foglalkozáson leginkább arra törekedtem, hogy szemléltessem a társadalmi egyenlőtlenségek elfogadását, fejlesszem az érzelmi intelligenciát. A fogyatékos személyek életével kapcsolatos információkat, egy „Ki mit tud?” segítségével próbáltuk megbeszélni. A TOTO -ban igaz- hamis állítások közül választhattak. Nagy hangsúlyt fektettem az ellenőrzésre. Közösen beszéltük meg a helyes választ. A felkészüléshez nagyon jó segítséget kaptam (forrás: azenkonyvtaram.hu 24-28 oldal).
Tantárgyi fejlesztés – földrajz, ének
2019. november 19.
2019. november 20.
A tolerancia világnapja november 16. Ehhez szorosan kapcsolódva építettem fel a heti foglalkozás témáját. A nemzetközi szervezetekről, azok munkájáról, feladatairól szereztek ismereteket tanulóink. Négy csoportban dolgoztak: 1. csoport az ENSZ, 2. csoport az UNESCO 3. csoport az UNICEF, a 4. csoport a WHO-ról kapott ismeretterjesztő szöveget. A szöveg értelmezése után plakátot kellett készíteniük, majd azon bemutatniuk társaiknak az adott nemzetközi szervezet. Az óra végén feladatlapon adhattak számot a megszerzett ismeretekről. Célom az volt, hogy a földrajzi-környezeti tartalmú információk értelmezése, feldolgozása során bővüljön a tanulók általános és speciális szókincse, valamint fejlődjön a szóbeli kommunikációjuk.
Nyelvi foglalkozás – angol
THANKSGIVING DAY – HISTORY
9. foglalkozás 2019.11.22. (5-6)
11. foglalkozás 2019.11.18. (7-8)
A heti angol foglalkozáson az amerikaiak egyik legnagyobb ünnepét, a Hálaadást ismertük meg. A foglalkozás elején a tanulók jelképeket kaptak, ami a Hálaadás ünnepére vonatkozik. Ilyen jelkép volt a pulyka, a pilgrimek, a betakarítás, napraforgó, lakoma. Ezekből a jelképekből kellett rájönniük, hogy vajon, milyen ünnepről lehet szó. Miután kitalálták, a Hálaadás történetét ismerhették meg PowerPoint-os kivetítéssel. Majd kaptak egy feladatlapot, amin a történet volt és egy-egy szó hiányzott belőle. Az eseményeket véletlenszerűen kapták meg, és nekik sorba kellett rendezniük. A foglalkozás végén egy Hálaadás dalt hallgattunk meg, és énekeltük el közösen.