Heti foglalkozások 55.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

Téma: Szervezési feladatok, nyári élmények

 Új tanévet kezdtünk. Köszöntöttük az újonnan belépő tanulókat, akiket nagyon érdekelte, hogy mivel fogunk foglalkozni az elkövetkező hónapokban. A foglalkozás elején felidéztük azokat a témaköröket, melyekből merítettünk az elmúlt tanév tematikus óráin. A gyerekek beszámoltak társaiknak az együttes munkáról, majd a következő mondatok befejezésére kértem őket:

Nekem tetszettek azok a foglalkozások…………… ,  Nekem nem tetszett……………….

Szeretném, ha az órán többet …………. , Szeretném, ha az órán kevesebbet……………..

A befejezetlen mondatokkal kicsit közvéleményt is kutattam. Ötleteket kaptam a további közös munka megtervezéséhez. Tanulóim sok- sok játékos feladatot szeretnének. Kedvelik a filmnézést, a szituációs játékokat. Kevésbé kedvelik a szövegértési feladatokat.

Az óra második részében élménybeszámolót tartottak. Elmesélték nyári élményeiket, melyet rajzaikkal tettek színesebbé.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019.09.06.

Téma: Európai Unió

 Új tanévet kezdtünk. Köszöntöttük az újonnan belépő tanulókat, akiket nagyon érdekelte, hogy mivel fogunk foglalkozni az elkövetkező hónapokban. A foglalkozás elején felidéztük azokat a témaköröket, melyekből merítettünk az elmúlt tanév tematikus óráin. A gyerekek beszámoltak társaiknak az együttes munkáról, majd a következő mondatok befejezésére kértem őket:

Nekem tetszettek azok a foglalkozások…………… ,  Nekem nem tetszett……………….

Szeretném, ha az órán többet …………. , Szeretném, ha az órán kevesebbet……………..

A befejezetlen mondatokkal kicsit közvéleményt is kutattam. Ötleteket kaptam a további közös munka megtervezéséhez. Az óra második felében egy nagy gondolattérképet készítettünk, melyen központi fogalom az Európai Unió volt. A tanulók hozzárendelték saját gondolataikat, felidézve uniós ismereteiket. A kommunikáció, emlékezet, gondolkodás fejlesztése jelen volt a foglalkozáson.

Tantárgyi fejlesztés – földrajz, ének

2019.09.06.

2019.09.10.

A foglalkozást ráhangoló játékkal, szólánccal kezdtük. Minél több Európai Uniós országot kellett mondaniuk a gyerekeknek, majd csoportokban dolgoztak. Országokat kellett felismerniük formájuk / kontúrvonaluk /alapján. Az a csapat nyert, aki többet talált ki. Az egyes ország vaktérképét zászlójuknak megfelelően kellett kiszínezniük. Ezután adott szempontok szerint kellett csoportosítaniuk azokat. Pl. melyeknek fizetőeszköze az euró, melyek az alapító államok, melyek a Schengeni övezet részei. A feladatok megoldásához segítségül hívhatták a térképet és az internetet. Célom: a digitális és az interkulturális kompetencia fejlesztésén túl, a térképen történő eligazodás készség kialakítása, megerősítése volt.

Tantárgyi fejlesztés – drámafoglalkozás

2019. 09.04.

2019. 09.05.

A tanév első foglalkozása ismerkedéssel kezdődött, hiszen új tagok kerültek be a csoportba, akik számára új ez a program. A tanulók beszámoltak nekik arról, hogy milyen feladatok és tevékenységek szoktak lenni ezeken a foglalkozásokon, és azt is megbeszéltük, hogy a jelenlegi félévben milyen témák feldolgozására kerül majd sor.

Ezután beszélgettünk a nyáron történt eseményekről. Minden tanuló elmesélte, hogyan telt el számára a nyár, merre járt az országban esetleg külföldön is és ezek közül mi volt a legemlékezetesebb számára.

Ezt követte a Karmester nevű játék, mely a tavalyi tanév egyik kedvelt játéka volt, így közkívánatra ismét játszottuk. Ezzel a játékkal fejlődött a tanulók megfigyelő- és koncentrációs képességeik.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. 09.02. (7-8)

2019.09.06. (5-6)

A heti angol foglalkozáson az év eleji adminisztrációs feladatok elvégzése volt a feladatunk. A kilépő diákok helyére új diákokat szerveztünk be. Számukra kiosztottuk a belépési nyilatkozatokat, és aláírattuk a szüleikkel. Megbeszéltük az utolsó féléves teendőket, az órák tematikáját. Összegyűjtöttük az ötleteket, ki miről tanulna, hallana szívesen. Az ötleteket beépítettem a tematikába.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.