Heti foglalkozások 54.

Tematikus foglalkozás –A komponens

2019.06.07.

Téma: Nyári szünet

A foglalkozás elején a nyár veszélyeiről beszélgettünk. Figyelemfelhívó plakátot kaptak a gyerekek, mely hasznos tanácsokat tartalmaz közlekedéssel, fürdőzéssel, szórakozással, internetezéssel kapcsolatosan. A segélyhívó telefonszámokat is felelevenítettük, kiemelve a 112-es hívószám használatát. Fontosnak tartom ezek ismeretét, legyenek tájékozottak egészségük, biztonságuk védelme érdekében. A téma feldolgozása után értékeltük a testvériskolás foglalkozásokon végzett közös munkát. Közvélemény-kutatást tartottam arról, hogy mi tetszett a legjobban és mi a legkevésbé. Ezután jutalomjáték következett. A tornateremben akadálypálya várta a tanulókat. A közös játék öröme mellett lehetőség nyílt a mozgásfejlesztésre, a szabálytudat erősítésére, a téri tájékozódás fejlesztésére, csapatépítésre. A zárófoglalkozás jó hangulatban telt.

Tematikus foglalkozás – B komponens

2019.06.07.

Téma: Európai Unió

A zárófoglalkozáson az Európai Unió 1-1 országát bemutató állomásokra érkeztek a gyerekek, ahol jellemzően az adott országra kaptak feladatokat. 4 helyszín várta őket:

  1. helyszín – Olaszország: puzzle-t raktak ki a Velencei karneválról, majd maszkot készítettek szabadon választott technikával.
  2. helyszín – Spanyolország: híres focistákat ismertek fel képekről, megnevezve a csapatokat, melynek a játékosai, majd dekázásban ügyeskedtek.
  3. helyszín – Magyarország: hungarikumokat párosítottak helynevekkel, mely után az íjászatban jeleskedhettek.
  4. helyszín – Görögország: a gyerekek ötpróbát teljesítettek – futás, célba dobás, távolugrás, kosárra dobás, kapura rúgás volt a feladatuk.

A négy csapat körforgás szerűen minden állomáson részt vett. Nagyon élvezték a játékos feladatokat. Alkalmazták ismereteiket, ügyességükről adtak számot. Bebizonyították, hogy csapatban hatékonyan tudnak együttműködni.

Nyelvi foglalkozás – angol

34.foglalkozás

2019.06.03. 5-6. osztály és 7-8. osztály

A heti angol foglalkozáson a tanulókkal Egerben jártunk, ahol megismertük a várat és környékét, valamint az Egri csillagok történését beszéltük meg. A gyerekekkel összegyűjtöttük az ismeretlen szavakat, amiket kis jegyzetfüzetbe gyűjtöttek össze. Ezután az összegyűjtött szavakból mondatokat és egy kerek történetet kellett összeállítaniuk. Ezután puzzle feladatot kaptak az Egri csillagok egy-egy jelenetéből. Amikor végeztek a puzzle kirakásával, akkor a gyerekeknek össze kellett foglalniuk a képen látható eseményt 2-3 mondattal. Ezután a vár egy részletét kapták meg papíron és meg kellett találniuk, hogy hol található. Végül szókereső feladatot kaptak. A vár egy adott területén 10 szó volt elbújtatva és ezt kellett megtalálniuk, majd a feladat azzal zárult, hogy a jelentésüket is kellett mondaniuk. Ezen a foglalkozáson bővült a gyerekek kulturális és történelmi kompetenciája, problémamegoldó képessége, bővült a szókincsük, javult a szóbeli kifejezőképességük.

35-36.foglalkozás

2019.06.04.

2019.06.06.

A heti angol foglalkozáson dupla foglalkozást tartottunk az év végére tekintettel. A foglalkozást mondókatanulással kezdtük. A tanulóknak egy nyárral kapcsolatos versikét kellett megtanulniuk. Miután megtanulták, különböző mozdulatokkal kötöttük össze a versmondást. A gyerekek párban álltak és egymással szemben tapsoltak, miközben a mondókát mondták. Majd párcsere következett. Ezután a nyárra hangolódtunk, és olyan szavakat gyűjtöttünk a táblára, ami a nyárral és a nyári szünettel kapcsolatos lehet. Majd kaptak egy szókereső feladatlapot és a feladatban olyan szavakat kellett keresniük, amiket már korábban összegyűjtöttünk. Ezután levélírás feladat következett. A diákok ismét párokba rendeződve fogalmaztak meg egy levelet képzeletbeli levelezőtársuknak. A levélben le kellett írniuk, hogy hová készülnek a nyáron, milyen terveik vannak a nyári szünetre. Ezzel a feladattal gyakorolták az informális levélírást, valamint a jövő idő kifejezésével kapcsolatos nyelvtani szerkezeteket. A foglalkozás utolsó feladata pedig az volt, hogy jókívánságokat kellett megfogalmazniuk egymás felé és a teremből kifelé menet el kellett mondaniuk a többieknek. Az óra ismét lehetőséget teremtett arra, hogy fejlődjön a gyerekek szókincse, szóbeli- és írásbeli kifejezőképessége és kommunikációja.

Tantárgyi fejlesztés – Dráma 18.

2019. 05. 24.

2019. 06. 05.

 A tanév utolsó foglalkozásán a tanulók elmondták és értékelték saját-és társaik éves munkáját.

A fonalpókháló játék segítségével mindenki bátran kifejezhette érzelmeit, véleményét a drámafoglalkozásokon történt eseményekről, élményekről és az ott végzett feladatokról. A gyerekek megfogalmazták, hogy mi tetszett a legjobban és mely területen fejlődtek a legtöbbet.

Ez után a kedvenc drámajátékainkat játszottuk újra. A drámajátékok fő jellemzője az élmény-központúság. A gyermekek közös, a játékvezető irányításával végzett tevékenysége önismeretüket, egymás és a világ megismerését segítik. Minden játéktevékenység dramatikus jellegű, játékösztönből fakad, élethelyzetek és viselkedésminták utánzásán alapul.  A játékformák változatosak: a mozdulatlan állóképtől a néma jeleneten át az improvizációig vagy a kötött szöveges jelenetekig válogathattunk egész tanévben.

A foglalkozás végén javaslatokat és véleményeket kértem a tanulóktól, hogy a jövő tanévre  milyen témájú és típusú foglalkozásokat tervezzek.

Testvériskola

2019.06.03.

Ezen a napon tanulmányi kiránduláson vettünk részt Egerben. Távolsági busszal, majd vonattal utaztunk. Többszöri átszállással érkeztünk meg Heves megye székhelyére. Jó lehetőség kínálkozott Magyarország közút és vasúthálózatának megismerésére. Az állomásokon tanulmányoztuk a menetrendet, értelmeztük az érkező és induló vonatok tájékoztató kijelzőjét. Az IC vonaton a gyerekek menetidőt számítottak a sebesség és megtett út adatainak felhasználásával. Egerben egy-egy tanuló kiselőadást tartott a Mátráról, valamint az Északi-középhegységről. Megcsodálhattuk a távolban hazánk legmagasabb pontját: Kékestetőt. A város nevezetességeit térkép segítségével kerestük fel. Az élményszerű tanulással fejlődött a tájékozódó képességük, matematikai és anyanyelvi kompetenciájuk, valamint magyarságtudatuk is erősödött.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.