Tematikus foglalkozás – A komponens
2019.05.24.
Téma: Barátság, tolerancia
A foglalkozásokon a Repülő osztály című filmet fejeztük be és beszéltük meg.
A vetítés után a gyerekek ügyesen fogalmazták meg a történet lényegét:
- A hasonló sorsú gyerekek hamar egymásra találtak, kitartottak egymás mellett jóban-rosszban.
- Jó tartozni egy olyan közösséghez, ahol szeretnek bennünket.
- Az ember ne hagyja cserben a barátját!
Kiemelték a nekik legjobban tetsző részeket, szereplőket. A választott film nemcsak élményt nyújtott, hanem az érzelmi intelligencia fejlesztését is segítette.
Tematikus foglalkozás – B komponens
2019.05.24.
Téma: Európai Unió- híres európai emberek
Puzzle kirakó játékkal kezdtük a foglalkozást, majd a „Fedezzük fel Európát” internetes kiadványból kinyomtatott „40 híres ember A-tól Z-ig” c. fejezet oldalainak áttekintése után TOTO kérdésekre válaszoltak a gyerekek. Csoportokban dolgoztak. A közös ellenőrzést követően 5 híres ember fotóját mutattam meg az élet különböző területeiről. Párosítás következett, megkeresték, hogy kire illenek a következő állítások: híres filmrendező, akit egyben a világ legviccesebb emberének is tartottak ; híres spanyol festő, grafikus, szobrász volt; Németország híres szülötte, Nobel-díjas fizikus; híres tudós, aki feltalálta a dinamitot; zeneszerző, művének egy részéből komponálták az Európai Unió himnuszát.
A tanulók feladata volt még a jeles személyek /Charlie Chaplin, Pablo Picasso, Albert Einstein, Alfred Nobel, Ludwig van Beethoven/ névjegykártyáinak elkészítése.
A foglalkozáson lehetőség nyílt a figyelem, az emlékezet, a gondolkodás differenciált fejlesztésére, valamint az európai híres emberekről szerzett ismeretek bővítésére.
Nyelvi foglalkozás – Angol
2019.05.28. – 2019.05.31.
A heti angol foglalkozáson megkértem a tanulókat, hogy gondoljanak egy olyan országra ahová szívesen elutaznának. Majd ezt a helyszínt egy lapra le kellett írniuk. Ezután arról kellett egy pár szót, mondatot mondaniuk, hogy miért szeretnének ide eljutni. Mi az, ami jellemzi az adott országot, milyen közlekedési eszközzel lehet a legkönnyebben és a legrövidebb idő alatt eljutni oda. Beszélgettünk az adott ország időjárásáról, arról, hogy milyen ruházatot, milyen tárgyakat, milyen fontos dolgokat kell vinnünk a nyaralásra. Megbeszéltük, hogy milyen nyelv az adott ország anyanyelve és mi a hivatalos pénzneme. Ha volt olyan ország, amiben nem voltunk biztosak, akkor az internet segítségével gyorsan rákerestünk. Majd az óra végén egy újabb Mr Bean részt néztünk meg, amiben a főhős épp nyaralni készül. A film nagyon jól bemutatta azokat a problémákat, ami a nyaralás előtt és során felmerülhetnek. A foglalkozás alkalmával fejlődött a gyerekek szóbeli kommunikációs kompetenciája és a szókincsük is bővült.