Tematikus foglalkozás – A komponens
Téma: Természetvédelem
2019.05.17.
A foglalkozás egy rövid videó megtekintésével kezdődött amelyben madárcsicsergést hallottunk és madarak képeit láthattuk (http://www.youtube.com/watch?v=K5FahPYMJ3A). A gyerekek ügyesen kitalálták, hogy melyik jeles naphoz kapcsolódik a bejátszás. Játékos feladványok következtek: madárhangok felismerése, puzzle-fák képével, madárneves rejtvény, szólások kiegészítése, képrejtvények, villámkérdések. A tanulók párban dolgoztak. A játék öröme mellett lehetőség nyílt a kreativitás, szókincs, beszédkészség és szociális készségek fejlesztésére. Ezután a gyerekek csoportokat alkotva kutatómunkát végeztek. Az év madarát és fáját mutatták be. A gólyatöcsről és sajmeggyről gyűjtött információk alapján ügyes leírásokat készítettek. Végül felolvastuk és értelmeztük az erdő fohászát, majd közösen megfogalmaztuk a vers üzenetét: a fákat is védeni, óvni kell, hiszen számos „szolgáltatással” védik egészségünket, jóllétünket. A foglalkozás célja volt a gyerekek természetvédelmi ismeretanyagának bővítése, a természetvédelem iránti elkötelezettség mélyítése, hiszen a zöld környezet fontos az emberi egészséghez!
Tematikus foglalkozás – B komponens
2019.05.17.
Téma: Európai Unió tagállamai
A foglalkozáson a tanulók számítógépen plakátot készítettek „Az Európai Unió tagállamai” címmel. Feladatuk volt táblázatos formában bemutatni az EU tagállamait. Páros munkában dolgoztak. A feladatkártyán a következő utasítások szerepeltek:
- Az oldal első sorában nagy-nagy betűkkel szerepeljen a plakát címe: „Az Európai Unió tagállamai”!
- A dokumentum többi része egy táblázat legyen ! A táblázat első sorának celláiba a következőket írjátok be : Az ország neve; A csatlakozás éve; Államforma; Hivatalos nyelv; Terület; Népesség; Pénznem; Zászló.
- A szükséges adatokat http://hu.wikipedia.org/ oldalain megtaláljátok, de használhattok más internetes forrásokat is.
- A zászlók elkészítésénél illesszetek be képeket a táblázatba!
A feladat az uniós ismeretek gyakorlását, bővítését, valamint a digitális kompetencia, az együttműködési és kommunikációs képesség, rendszerezési képesség, vizuális kifejezés fejlesztését segítette.
Tantárgyi fejlesztés – Angol
2019.05.16. – 2019. 05. 17.
A heti angol foglalkozáson a gyerekekkel képzeletben Angliába utaztunk, és egy szállodában szálltunk meg. Az óra első részében összeszedtük azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek hasznosak lehetnek számunkra az utazás, valamint a szállásfoglalás során. Ezzel a feladattal a szókincsüket bővítettem. Majd egy szituációt adtunk elő, amelyben egy recepciós és a szálloda egy vendége beszélget. Megnéztük, hogyan kell kitölteni egy szobafoglalási lapot. Ekkor a gyerekek szóbeli kommunikációs készsége és problémamegoldása fejlődött. Végül, mivel a diákok nagy Mr. Bean rajongók, megnéztük a témához nagyon jól illő kisfilmjét, amiben elutazik és szállodai szobát foglal. A videóhoz feladatlapot kaptak, és a filmben látott információkkal kellett kiegészíteni és megoldani ezt a feladatot. Ezen az órán ismét többféle tudással gazdagodtak a tanulók.
Tantárgyi fejlesztés – Földrajz-ének
2019 .05.14.
2019. 05. 21.
Ezen a foglalkozáson a közelgő Európai Parlamenti választásokról bővíthették ismereteiket a tanulók. Beszélgetés formájában felelevenítettük a korábban tanultakat: hol van az Európai Parlament székhelye, mivel foglalkozik, mi a feladata, hány tagot számlál. Ezután egy kisfilmet tekintettünk meg a május 23 és 26 közötti választásokról.
/https://hu.euronews.com › Európai ügyek › Európa /
Majd csoportokban dolgoztak. Minden csoport egy-egy kérdést kapott, amit az internet segítségével kutatómunkában oldott meg. (Milyen az Európai Parlament összetétele? Mikor vannak a szavazási napok az Európai Unióban? A szavazás menete hogyan történik? Magyarországon milyen pártok indulnak?) Beszámoltak az új ismeretekről. Az anyanyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése mellett az európai identitás megerősítése valósult meg a foglalkozáson.