Tematikus foglalkozás – A komponens
2019.04.12.
Téma: Egészséges életmód
A foglalkozás első részében A mozgás mindenkié! címmel az egyéni munkákból montázst készítettünk, melynek üzenetét a gyerekek ügyesen fogalmazták meg. Rajzaikhoz a következő magyarázatokat fűzték:
A rendszeres testmozgás számtalan előnnyel jár. Hozzájárul a szervezet egészséges működéséhez, ezért a testmozgás nemcsak a fiataloknak, hanem az időseknek is lényeges, mert számos betegség kialakulásának kockázatát csökkenti. Ügyelni kell azonban arra, hogy mindig az életkorunknak, az egészségi állapotunknak megfelelő mozgást válasszunk!
Az idősebb korosztálynak a leginkább ajánlott testmozgások: a séta, úszás, kertészkedés, biciklizés, kirándulás. Találjuk meg a mozgás örömét!
Ehhez a gondolathoz kapcsolódva a szabadban játszottunk tovább, sorversenyen mérték össze erejüket a csapatok. A foglalkozáson lehetőség nyílt a vizuális kommunikáció, a kreatív gondolkodás és a mozgáskultúra fejlesztésére.
Tematikus foglalkozás
2019.04.12.
B komponens
Téma: Európai Unió – Föld Órája 2019
Egy Földünk van, törődjünk vele!
Idén március 30-án volt a WWF Föld Órája, melyről a tanulók a következő tájékoztatást kapták:
A Föld Órája eredetileg azzal a céllal indult 2007-ben Ausztráliából, hogy az éghajlatváltozásra és annak negatív hatásaira irányítsa bolygónk lakosságának figyelmét, 2019-ben pedig már több mint 180 ország vesz részt a kezdeményezésben. Bár ez az üzenet azóta is aktuális – és világszerte az épületek, nevezetességek díszvilágítása idén is lekapcsol március 30-án 20:30 és 21:30 között-, a szimbolikus 60 perces sötétség mellett a világ legnagyobb önkéntes akciója tavaly óta a természeti értékekre és azok megóvására, ezzel együtt pedig a fenntartható életmódra helyezi a hangsúlyt – írta honlapján a WWF.
A témához kapcsolódó feladatkártyákat készítettem. A gyerekek csoportmunkában dolgoztak.
- csoport feladata: Magyarázzátok meg a WWF rövidítés jelentését!
- csoport feladata: Az RTLKlub riportereként tudósítsatok az következő eseményről – Az Európai Unió tagországai csatlakoztak a Föld Órájához!
- csoport feladata: Érveljetek amellett, hogy környezetünkkel ne csak ezen a napon, ebben az egy órában törődjünk.
- csoport feladata: Lesújtók a legújabb adatok Földünk egészségéről. Számoljatok be a WWF Élő bolygó jelentéséről!
A foglalkozáson szövegértés, kommunikáció fejlesztése mellett célom volt annak megerősítése, hogy Egy Földünk van, törődjünk vele!
Nyelvi foglalkozás – Angol
04. 09. , 04.12.
A heti angol foglalkozáson még mindig a focié volt a főszerep. Az órát két részre osztottuk. Első felében az előző foglalkozáson megtanult kifejezéseket, szakszavakat ismételtük át a diákokkal változatos feladatok segítségével. Az első feladat szókiegészítés volt, ahol 1-1 betűvel kellett kiegészíteni a szavakat, majd megbeszéltük a jelentését, utána pedig mondatot kellett alkotniuk ezekkel a szavakkal. A következő feladat egy képes szótár volt, ahol az adott kép angol megfelelőjét kellett kiválasztani három lehetséges szó közül. Majd a harmadik feladat szókereső volt. Ezekkel a feladatokkal fejlődött a gyerekek szókincse, szóbeli kifejezőképessége, mondatalkotási képessége. A tanóra második részében pedig az előző órán megígért focimeccsre került sor, mivel a jó idő beköszöntével a gyerekek nagyon vágynak ki a levegőre. A mérkőzés nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek kellőképpen elfáradva, de feltöltődve fejezték be ezt a foglalkozást.
Tantárgyi fejlesztés – Dráma foglalkozás 14.
2019.04.05.
2019.04.09.
Ezen a foglalkozáson a tanulók kívánsága alapján az „Egy kutya négy élete” című film első felét tekintettük meg. A filmnézés nagymértékben gazdagítja az emberek személyiségét, gondolkodását és tanulságokat is üzen a nézők számára.
A filmnézés előtt „Jut eszembe” játékkal összegyűjtöttük a kutyákról tanult eddigi ismereteket és a kutyák tulajdonságait.
A tanulók figyelme tartósan koncentrált volt a filmben történt eseményekre, sikerült megérteniük a cselekmények mozzanatait.
A film felének megtekintése után mindenki elmondhatta véleményét, hogy tetszett neki a film és mit üzent számára a történet.
A foglalkozást a könyvtárban tartottuk, így lehetőség nyílt arra is, hogy a polcokon megkeressük a történet eredeti változatát nyomtatott könyv formájában is és biztassam a tanulókat ennek elolvasására.
Megbeszéltük a tanulókkal, hogy a következő foglalkozáson megnézzük a film második felét is.