Heti foglalkozások 44.

Tematikus foglalkozás

2019.03.29.

A komponens

Téma: Természetes vizeink védelme

 Játékkal kezdtük a foglalkozást. A gyerekek csoportokban dolgoztak. Minden csoport kapott egy lapot, amelynek a közepére rajzoltam egy nagy vízcseppet és beleírtam, hogy víz. A csapatoknak 5 perc állt rendelkezésükre, hogy gyűjtsenek olyan szavakat, melyekben a víz áll.

Ügyelniük kellett a helyesírásra is. A jó megoldásokért apró vízcsepp rajzokat kaptak, ezeket később felhasználhattak a plakátkészítés során. A játék után egy több képből álló fotó montázst vetítettem ki, melyhez a következő feladatokat kapták:

–          Készítsetek képzeletbeli riportot a képen látható gyerekekkel!

–          Tudósítsatok az itt látható problémákról a HÍRADÓ-ban! /vízhiány, szárazság/

A vízvédelem fontosságára próbáltam irányítani a gyerekek figyelmét, hiszen ivóvizünk a természetből, a természetes vizekből ered, ezért záró feladatként figyelemfelhívó plakátot terveztek a vízvédelemmel vagy a víztakarékossággal kapcsolatosan. A foglalkozás kiemelt célja volt a tanulók személyes felelősségtudatának, környezetkímélő, takarékos magatartásának erősítése.

Tematikus foglalkozás

2019.03.29.

B komponens

Téma: Európai Unió – Természetes vizeink védelme

A foglalkozás első részében PowerPoint bemutatót néztünk meg a Föld vízkínálatáról, az ivóvíz szennyezésének  hatásairól és következményeiről. A bemutató után a tanulók ügyesen kiemelték a fő gondolatokat:

  • A víz az egyik legnagyobb kincsünk, mégis többnyire felelőtlenül pazaroljuk és szennyezzük.
  • Az emberi tevékenységek következtében a vízhiány és -szennyezés mára az egyik legsürgetőbb globális  környezetvédelmi problémává vált – össze kell fognunk!

Az első gondolathoz kapcsolódva a gyerekek hasznos tippeket fogalmaztak meg a víz takarékos használatához, majd az összefogás jelképeként az Európai Unió tagállamait képviselő csoportok alakultak.

Az eddigi ismereteiket felhasználva elkészítették az egyes országok figyelemfelkeltő plakátjait – A víz életet ad, vigyázz rá! címmel. Lényegre törően, kreatívan dolgoztak.

A feladatok az ökológiai gondolkodásmód  fokozására, a globális összefüggések megértésére,  a szociális kompetencia fejlesztésére irányultak.

Nyelvi foglalkozás – angol 

2019.03.26.

2019.03.29.

A heti angol foglalkozáson a diákok Írország egyik legnagyobb ünnepét a Szent Patrik napot ismerték meg. Fejlődött országismereti kompetenciájuk, mivel megtanulták ki volt Szent Patrik és hogyan kapcsolódik az ír történelemhez. Szókincsüket is bővítettem, mivel az ünnephez kapcsolódó fontosabb kifejezéseket és szavakat tanultuk meg egy interaktív feladat segítségével. Youtube-on megnéztünk egy videófilmet Chicagóról, ahol ezen a napon zöldre festik a Chicago folyót. A videóból az is kiderült, hogyan végzik ezt a tevékenységet. Ezután egy Szent Patrik dalocskát hallgattunk meg és tanultuk meg a szövegét. A foglalkozás második részében egy szöveget dolgoztunk fel, amihez igaz-hamis állítások és kérdések kapcsolódtak. A tanóra végén a tanulók átfogó ismerettel rendelkeztek a Szent Patrik napról.

Tantárgyi fejlesztés – dráma foglalkozás 13.

2019.03.21.

2019.03.29.

Ezen a foglalkozáson központi szerepet kapott a „Víz világnapja”, hiszen ez a nap egy ismétlődő esemény, melyet 1993 óta minden év márciusában megünneplünk.

Az óra bevezetéseként értelmeztük a világnap céljának lényegét, mellyel sikerült a tanulók figyelmét ráirányítani a mindenki számára elérhető, tiszta víz fontosságára, védelmére és az édesvíz készletek veszélyeztetettségére.

A foglalkozáson Bernáth Zsolt: A megszeppent esőcsepp és Miért sós a tengervíz? című vízzel kapcsolatos témájú műveket dolgoztak fel a tanulók két csoportban. Elsőként néma olvasással megismerték, értelmezték a történet eseményeit, majd a vázlatpontok megfogalmazása és a tartalommondás következett. A feladatok megoldása során fejlődtek a tanulók kognitív képességeik: szóbeli kifejezőkészségük, a lényegkiemelés és a megfigyelőképességük.

A tanulók a történetekről illusztrációkat is készítettek, melyekkel megjelenítették a fontosabb eseményeket, amiről olvastak és hallottak társaiktól.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.