Tematikus foglalkozás
A komponens
2019.02.01.
Téma: Káros szenvedélyek
A káros szenvedélyek maradandó károsodást okozhatnak a fejlődő szervezetben, ezért a prevenció, az egészségfejlesztés kiemelt feladatunk.
A foglalkozáson a gyerekek Powerpoint prezentációt készítettek az adott témában. Csoportokban dolgoztak. A következő útmutatót, segítséget kapták a diák elkészítéséhez:
- Cím: Káros Szenvedélyek
- Bevezetés, fogalommagyarázat
- A dohányzás káros hatásainak képekkel történő illusztrációja
- Statisztikai kimutatás a fiatalok dohányzásáról
- Ittasság, részegség, alkoholmérgezés
- A bulizás veszélyei
A gyerekek bemutatták az elkészített prezentációkat, beszéltünk a testi és lelki függőségről, majd közösen megfogalmaztuk a konklúziót: saját tudatos döntéseink határozzák meg az egészségünket. A foglalkozás végén a megállapítás mellett kellett érvelniük. A feladat az egészségtudatos gondolkodást, a kommunikáció fejlesztését segítette.
Tematikus foglalkozás 2019.02.01.
B komponens
Téma: Európai Unió intézményrendszere
A tanulók írásos tájékoztatót kaptak az EU intézményrendszeréről, felépítéséről. A szöveg elolvasása után közösen kiemeltük a következő négy fő intézményt: Európai Unió Tanácsa, Európai Parlament, Európai Bíróság, Európai Bizottság. Csoportokat alkottunk, melyek az intézményeket képviselték, majd a gyerekek a következő feladatkártyákat kapták:
- Mutasd be az uniós intézményt! Milyen szerepet tölt be?
- Nevezd meg az intézmények székhelyeit, azok földrajzi elhelyezkedését.
A feladatok az önálló tanulás, lényegkiemelés, topográfiai ismeretek fejlesztésére irányultak. A csoport tagjai felosztották egymás között a feladatokat, csomagoló papírra dolgoztak, saját színt használtak. A közös tevékenység eredményes volt, a gyerekek ügyesen dolgoztak, figyeltek egymásra, mindenki kivette a részét a megoldásokból. Összefoglalásként a témával kapcsolatban megfogalmazott igaz vagy hamis az állítások közül választották ki a megfelelőt. A hamis állítást javítaniuk kellett. A foglalkozás végén kis filmet néztünk meg Brüsszelről, melyet az Európai Unió fővárosának tartanak.
Angol foglalkozás 18.
2019. 02. 01.
2019. 02. 05.
A heti angol foglalkozáson a tanulókkal még mindig Nagy-Brittanniával foglalkoztunk. A mindennapi életet, a sportot, a nemzeti étkeket, híres brit embereket és népszerű, turisták által látogatott helyszínekről tanultunk bővebben. A feladattal a gyerekek szövegértési kompetenciáját, valamint a helyes kiejtést gyakoroltattam. A szövegben megemlített híres embereket és helyszíneket az interaktív táblán is kivetítettem nekik, így vizuálisan is megismerkedtek velük. Sok érdekességet olvastunk a Buckingham Palotáról, a Big Benről, Madame Tussaud Viasz Múzeumáról és a London Eye-ról is. Ezután egy kvízt kaptak, amit párosan kellett megoldaniuk. A feladatlapon az óra első részében megismert anyagokkal kapcsolatos kérdések voltak
Dráma foglalkozás 10.
2019. 02. 01.
2019. 02. 05.
Ezen a foglalkozáson egy kommunikációt fejlesztő, a Parola nevű játékkal ismerkedtek meg a tanulók. A cél az énazonosság-tudat erősítése, egymás megismerése és elfogadása volt.
A tanulók kézügyessége is fejlődött a játék során, hiszen első feladatként körbe rajzolták a kezüket egy lapon, majd kivágták a formát és tettek rá egy jelet, hogy tudják, melyik az övék. Mikor elkészültek a kezek középre rakták egy asztalon, melyet terítővel letakartak és mindenki húzott egyet. A kihúzott papírkézre mindnyájan megfogalmaztak egy üzenetet pl: Legyen szép napod! Vidám hétvégét kívánok! Ez után mindenki kiválasztotta a saját papírkezét, és megpróbálta kitalálni, hogy ki üzent neki. Sorban mindenki elmondta, hogy a kézre írt szöveg alapján milyennek gondolja az üzenőt, és elmondta azt is, hogy milyennek látta azt a kezet, amelybe ő helyezte el az üzenetét. A cél az volt, hogy a címzett és a feladó megtalálja egymást.
Voltak tanulók, akik könnyen kitalálták, hogy ki írt neki, de voltak, akik csak többszöri próbálkozás után jöttek rá az üzenő személyére.