Heti foglalkozások 34.

Tematikus foglalkozás – A komponens

Téma: önkéntesség

 A tanulók szövegértési feladatot kaptak, melynek témája az iskolai közösségi szolgálat volt.

Ügyesen válaszoltak a feltett kérdésekre, majd a témával foglalkozó Közösségi Szolgálat Portálon, jógyakorlatokat bemutató videokat tekintettünk meg, élménybeszámolókat olvastunk.

A gyerekek középiskolás barátaiktól is értesülnek arról, hogy ki, milyen területen végez önkéntes munkát. A cél az, hogy a diákok tapasztalatokat, jó élményeket szerezzenek a segítségnyújtás, felelősségvállalás területén. A foglalkozás végén összegyűjtöttük, hogy ki, milyen területen szeretne közösségi munkát végezni és miért azt a területet választotta. A legnépszerűbb terület az állatokkal végezhető közösségi szolgálat volt.

 Tematikus foglalkozás – B komponens

Téma: híres várak az Európai Unió tagállamaiban

 A foglalkozás elején a tanulók az EU híres várairól végeztek kutatómunkát. Több várat már történelmi tanulmányaikhoz is tudtak kapcsolni. Testvériskolásaink a közelmúltban két várat is megtekintettek: Déva várát és Vajdahunyad várát, melyeket újból áttanulmányoztunk, hogy pontosítsuk a várak szerkezetét. Mivel jó nagy hó volt az iskola udvarán, a  látottakat és ismereteiket felhasználva  „hó-vár” építésével folytattuk a foglalkozást. Két csoportban dolgoztunk, így két vár készült el.  Miután elkészültek, bemutatták a középkori várak részeit és az épületrészek szerepét. Végül „hó-csatában” megtámadták egymás várát és földig rombolták azokat.

Örömmel, lelkesen dolgoztak a friss levegőn. A foglalkozás célja: digitális kompetencia, önálló tanulás fejlesztése, a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazása volt.

Nyelvi foglalkozás

Angol

A heti angol foglalkozáson egy újabb videót mutattam a gyerekeknek, amellyel Nagy-Brittaniával kapcsolatos ismereteiket bővítettem. A videó megtekintése előtt előzetesen felmértem ismereteiket a szigetországgal kapcsolatban. Megbeszéltük, hogy milyen országok alkotják Nagy-Brittaniát és a brit zászlót is megvizsgáltuk. Elsősorban Angliával foglalkoztunk, de említést tettünk Skóciáról, Walesről és Észak-Írországról is. A beszélgetés során szóbeli kifejezőképességük és szókincsük fejlődött. Majd feladatlapot kaptak, amin a négy ország volt felsorolva és olyan információkra kérdezett rá, amire a videóból kaptak választ. Olyan kérdések voltak, mint pl. a lakosság száma, a fővárosa vagy az, hogy miről híres az adott ország. Ezzel a feladattal civilizációs ismereteik és szókincsük, valamint írásbeli kifejezőképességük ismét fejlődött.

Tantárgyi fejlesztés

Földrajz-ének

A heti foglalkozás témája a Kárpátok hegység volt, amiről a Kárpát-medence kapta a nevét. Megkerestük Európa domborzati térképén, majd fonal és a vonalas mérték segítségével megmértük a kiterjedését (hosszúságát, szélességét). A magassági számok ismeretében nagyság szerinti sorrendbe tettük a legmagasabb csúcsokat. Rövid kisfilmet néztünk meg a hegység kialakulásáról, természeti szépségéről, ezután a kőzetgyűjteményből kikerestük a hegységet felépítő kőzeteket. A foglalkozás végén összemérhették tudásukat az Okos Doboz digitális feladatgyűjtemény feladatainak megoldásával. Párokban dolgoztak a gyerekek és élvezték az on-line játék sokféle variációjának lehetőségeit.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.