Tematikus foglalkozás – A komponens
Téma: önkéntesség
A tanulók szövegértési feladatot kaptak, melynek témája az iskolai közösségi szolgálat volt.
Ügyesen válaszoltak a feltett kérdésekre, majd a témával foglalkozó Közösségi Szolgálat Portálon, jógyakorlatokat bemutató videokat tekintettünk meg, élménybeszámolókat olvastunk.
A gyerekek középiskolás barátaiktól is értesülnek arról, hogy ki, milyen területen végez önkéntes munkát. A cél az, hogy a diákok tapasztalatokat, jó élményeket szerezzenek a segítségnyújtás, felelősségvállalás területén. A foglalkozás végén összegyűjtöttük, hogy ki, milyen területen szeretne közösségi munkát végezni és miért azt a területet választotta. A legnépszerűbb terület az állatokkal végezhető közösségi szolgálat volt.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Téma: híres várak az Európai Unió tagállamaiban
A foglalkozás elején a tanulók az EU híres várairól végeztek kutatómunkát. Több várat már történelmi tanulmányaikhoz is tudtak kapcsolni. Testvériskolásaink a közelmúltban két várat is megtekintettek: Déva várát és Vajdahunyad várát, melyeket újból áttanulmányoztunk, hogy pontosítsuk a várak szerkezetét. Mivel jó nagy hó volt az iskola udvarán, a látottakat és ismereteiket felhasználva „hó-vár” építésével folytattuk a foglalkozást. Két csoportban dolgoztunk, így két vár készült el. Miután elkészültek, bemutatták a középkori várak részeit és az épületrészek szerepét. Végül „hó-csatában” megtámadták egymás várát és földig rombolták azokat.
Örömmel, lelkesen dolgoztak a friss levegőn. A foglalkozás célja: digitális kompetencia, önálló tanulás fejlesztése, a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazása volt.
Nyelvi foglalkozás
Angol
A heti angol foglalkozáson egy újabb videót mutattam a gyerekeknek, amellyel Nagy-Brittaniával kapcsolatos ismereteiket bővítettem. A videó megtekintése előtt előzetesen felmértem ismereteiket a szigetországgal kapcsolatban. Megbeszéltük, hogy milyen országok alkotják Nagy-Brittaniát és a brit zászlót is megvizsgáltuk. Elsősorban Angliával foglalkoztunk, de említést tettünk Skóciáról, Walesről és Észak-Írországról is. A beszélgetés során szóbeli kifejezőképességük és szókincsük fejlődött. Majd feladatlapot kaptak, amin a négy ország volt felsorolva és olyan információkra kérdezett rá, amire a videóból kaptak választ. Olyan kérdések voltak, mint pl. a lakosság száma, a fővárosa vagy az, hogy miről híres az adott ország. Ezzel a feladattal civilizációs ismereteik és szókincsük, valamint írásbeli kifejezőképességük ismét fejlődött.
Tantárgyi fejlesztés
Földrajz-ének
A heti foglalkozás témája a Kárpátok hegység volt, amiről a Kárpát-medence kapta a nevét. Megkerestük Európa domborzati térképén, majd fonal és a vonalas mérték segítségével megmértük a kiterjedését (hosszúságát, szélességét). A magassági számok ismeretében nagyság szerinti sorrendbe tettük a legmagasabb csúcsokat. Rövid kisfilmet néztünk meg a hegység kialakulásáról, természeti szépségéről, ezután a kőzetgyűjteményből kikerestük a hegységet felépítő kőzeteket. A foglalkozás végén összemérhették tudásukat az Okos Doboz digitális feladatgyűjtemény feladatainak megoldásával. Párokban dolgoztak a gyerekek és élvezték az on-line játék sokféle variációjának lehetőségeit.