Heti foglalkozások 33.

Tematikus foglalkozás – A komponens

Téma: önkéntesség fogalma, célja, formái

Szóháló segítségével megbeszéltük a tanulókkal az önkéntesség fogalmát, majd képeket vetítettem ki az önkéntes munka világából (adománygyűjtés, természetvédelem, katasztrófaelhárítás, véradás, ÖTE, polgárőrség). A képek megtekintése után összefoglaltuk az önkéntesség céljait, formáit, majd a civil szervezetek ezen irányú tevékenységeiről beszélgettünk. Így jutottunk el településünk egyik ilyen civil szervezetéhez: a Taktakenézi Polgárőr Egyesülethez. 27 éve működik a településen, a falu közrendjét és közbiztonságának fenntartását segíti. Több tanulónak az édesapja tagja az egyesületnek, így ők tudtak mesélni a polgárőr munkáról.

A foglalkozáson az érzelmi intelligencia, szociális érzékenység, empátia fejlesztése volt a célom.

Tematikus foglalkozás – B komponens

Téma: az Európai Unió tagállamai

 A foglalkozás célja volt az önálló ismeretszerzés, lényegkiemelés, digitális és nyelvi kompetencia fejlesztése. Két csoportban dolgoztunk. A lányok újévi köszöntő kártyákat készítettek, melyre az újévi jókívánságokat különböző nyelven írták rá. A fiúk csoportja az Európai Unió tagállamaira jellemző szilveszteri szokásokat, újévi hagyományokat gyűjtötte össze.

A foglalkozás második részében az EU Gyereksarok internetes oldalra látogattunk /https://europa.eu/kids-corner/index_hu.htm/, ahol érdekes EU-játékok és kvízkérdések találhatók.

A gyerekek a Memóriajátékot választották. Az Európai Unió tagállamainak zászlóit már jól ismerik. A játék során a kártyákat felfordítva meg kellett találniuk a párokat! Nagy sikere volt a feladatnak. A zászlóra kattintva megismerték színek jelentését is!

Nyelvi foglalkozás

Angol

A heti angol foglalkozáson a diákokkal a hallás szövegértés, valamint az írásbeli szövegalkotás fejlesztése érdekében videót néztünk meg egy angol iskoláról, az angol diákok mindennapjairól. A gyerekek betekintést nyerhettek az angol iskolai életbe, ezáltal bővültek a civilizációs ismereteik is. A videó megtekintése után feladatlapot töltöttek ki csoportba rendeződve. Majd ezután összehasonlítottuk az angol és magyar iskolát, megnéztük, hogyan zajlik egy angol és egy magyar diák napja az iskolában. Ezzel a nyelvi kifejezőkészség fejlődött. Szókincsük bővítése érdekében megbeszéltük a tantárgyakat angolul, átismételtük hogyan fejezzük ki az időt és több példán keresztül gyakoroltuk az időkérést és a választ rá. Az óra elég összetett volt, a diákoknak többféle készsége fejlődött ez alkalommal is.

Tantárgyi fejlesztés

Dráma

A foglalkozás témája Lázár Ervin: A legkisebb tündérboszorkány című műve volt.

Az óra elején a tanulók összegyűjtötték, hogy mely mesefajtákat ismerik és a címből következtetve előre megjósolták, hogy ez egy tündérmese lesz. Ezt követte a művel való megismerkedés, melyet a tanulók olvastak fel, így fejlesztve a kifejező és hangos olvasásukat is. A mese színpadi előadásban is feldolgozásra került, így internetről letöltve a tanulók megnézhettek egy részletet a műből. A bemutatás után megbeszéltük a történet szereplőit, helyszíneit, a szerkezetét és kiemelkedő mozzanatait. A cselekmény feldolgozása során a tanulók szókincskészlete is bővült, hiszen egy új fogalommal, az „antihős” szóval is megismerkedtek, melynek jelentését internet segítségével értelmeztek.

A mesének üzenete is volt a gyerekek számára, hiszen az óra végére mindenki számára világossá vált, hogy mások sikerét soha ne akarjuk megakadályozni saját céljaink elérése érdekében, hiszen a végére „a győztes sokszor szomorúvá válik”.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.