Tematikus foglalkozás a múlt héten dupla volt mindkét csoportban filmnézés miatt, így ezen a héten nem voltak tematikus foglalkozások.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson az amerikaiak egyik legnagyobb ünnepét, a Hálaadást ismertük meg. A foglalkozás elején a tanulók jelképeket kaptak, ami a Hálaadás ünnepére vonatkozik. Ezekből a jelképekből kellett rájönniük, hogy vajon, milyen ünnepről lehet szó. Miután kitalálták, a Hálaadás történetét ismerhették meg PowerPoint-os kivetítéssel. Majd kaptak egy feladatlapot, amin a történet volt és egy-egy szó hiányzott belőle. Az eseményeket véletlenszerűen kapták meg, és nekik sorba kellett rendezniük. A foglalkozás végén egy Hálaadás dalt hallgattunk meg, és énekeltük el közösen.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a fejlesztő foglalkozáson a kreatív gondolkodás képességének fejlesztése volt a cél. A feladatok a tanulók játékosságát, kíváncsiságát, önállóságát, sokoldalú érdeklődését, beleélő készségét mozgatták meg.
Az órát egy szituációs játékkal kezdtük, melyben a tanulók az adott helyzet közlendőit csak testbeszéddel tolmácsolhatták, meg kellett a többiekkel úgy értetni magukat, hogy hangot nem adhattak ki. Ez nem volt könnyű feladat a tanulók számára, hiszen nem beszélhettek, de nagyon kreatívan igyekeztek minden fontos információt elmutogatni.
A következő feladat csoportos volt, melyben a tanulóknak olyan összetett szavakat kellett keresniük és összekovácsolniuk, amelyeknél az egyik szó utótagja megegyezik a másik szó utótagjával. Az a csoport lett a győztes, akik többet gyűjtöttek.
A foglalkozáson egyéni feladat is volt: minden tanuló kapott egy rajzos „firkát”, és azt kellett kiegészíteni saját fantáziájuk szerint felismerhető dolgokká. Nagyon ötletes megoldások lettek. Ez az óra elérte célját, ugyanis kreatív gondolkodással a feladatokra több megoldási ötlet és válasz született.