Tematikus foglalkozás – A komponens_ dupla óra (28-29. hét)
A tematikus foglalkozáson a tolerancia-téma zárásaként egy megrendítő és pozitív üzenetű filmet néztük meg.
A szív bajnokai egy csodálatos film az elfogadásról, a toleranciáról és a jóságról.
Igaz történet az emberségről, összetartásról, a szeretet hatalmáról. Kiváló eszköze az érzelmi intelligencia és empátia fejlesztésének, melyet igyekeztem megragadni.
A film főhőse Michael Oher, akinek nehéz az élete. Nem elég, hogy fekete bőrű, ráadásul alul iskolázott, nagydarab srác, szegény és hajléktalan, az anyja drogfüggő, az apját meggyilkolták. Felfigyel rá egy fehér, jómódú házaspár, akik úgy vélik, jó amerikai foci-játékos lehet belőle, így kikerül a gettóból. Michael nevelőszülei saját gyermekként nevelik őt, játszani kezd az iskolai futballcsapatban, és újdonsült anyja ráhatására kiderül, hogy hogy óriási tehetsége van a játékhoz. Hamar a csapat legjobb játékosa lesz s mivel tényleg tehetséges, gondosan egyengetik sportkarrierjét. Michael, termete ellenére, gyors és szívós, ezért hamar a főiskolai bajnokság igen kiváló védőjátékosává válik.
A film üzenetét közösen fogalmaztuk meg a gyerekekkel: hogy ha összefogunk, csodákra vagyunk képesek.
Tematikus foglalkozás – B komponens- dupla óra (28-29.hét)
Téma: 2018- a kulturális örökség európai éve
A foglalkozás elején A kulturális örökség európai éve 2018 című videó összeállítást tekintettük meg. Megfogalmaztuk a bemutató üzenetét, mely felhívja a figyelmet Európa történelmi múltjára, értékeire, a kulturális örökségünkre, a közös európai identitás megőrzésére.
A közös beszélgetés után a tanulók csoportokat alkotva kiválasztottak egy helyszínt, mely szerepel a Világörökség listáján. Feladatként kapták a helyszín bemutatását, rajzos illusztráció készítését.
A foglalkozás témája lehetőséget adott a tanulók nemzeti identitástudatának fejlesztésére, az európai értékek megőrzéséért folytatott összefogás megismerésére, melyet az Európai Bizottság az Európa Tanáccsal, az UNESCO-val indított el.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson Ukrajna, Kárpátalja területre utaztunk képzeletben és a 2 napos kirándulásunk legfontosabb helyszíneit és eseményeit próbáltuk angolul megfogalmazni és megtanulni. A képek segítségével újra meglátogattuk Munkács várát, belvárosát, Beregszász fontosabb látnivalóit. Jártunk Csetfalván, ahol egy református és egy katolikus templomot tekintettünk meg. Majd a testvériskolánkba utaztunk, Mezőgecsére, ahol bepillantást nyerhettünk az ottani iskolások minden napjaikba, tanórákon vettünk részt, valamint egy hagyományőrző előadást is bemutattak nekünk. Ezen a képzeletbeli kiránduláson is az volt a célunk, hogy gyarapítsuk szókincsünket, ezért a fontosabb szavakat lejegyeztük és megtanultuk.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a fejlesztő foglalkozáson hazánk keleti szomszédjával, Romániával ismerkedtünk. Helyét megkerestük Európa térképén. Az internet segítségével statisztikai adatokat gyűjtöttünk területéről, népességéről, népsűrűségéről, majd azt összehasonlítottuk Magyarországéval. A domborzati térképen megnéztük Románia nagy tájait és a tanult jelek segítségével vaktérképen jelöltük azokat. Nagy hangsúlyt fektettünk az Erdélyi medencére, ahol a magyar kisebbség él. Az óra végén csoportokban a régi Magyarországhoz tartozó magyar városokat gyűjtöttünk időre. A foglalkozás célja Románia természetföldrajzi és társadalmi életének megismerése, valamint adatok összehasonlító elemzése, mellyel matematikai és digitális kompetenciájuk fejlődött.