Tematikus foglalkozás – A komponens
Témánk: a tolerancia, az önzetlenség.
A foglalkozásra meghívtuk a iskolánk diákjait, akik a Határtalanul program keretében Erdélyben, körutazáson vettek részt. Az élménybeszámoló kiváló alkalmat adott a szociális érzékenység, empátia, tolerancia, elfogadás, valamint az előítélet-mentes gondolkodás fejlesztésére.
Kiránduló tanulóink megismerkedtek a Dévai Szent Ferenc Alapítvány által működtetett egyik gyermekotthon lakóival. Megtudtuk, hogy ezt az alapítványt Böjte Csaba ferences rendi szerzetes hozta létre, aki maga köré gyűjti a kilátástalan sorsú gyermekeket. Az otthonban a gyerekek nem csak ételt, otthont, ruhát kapnak, hanem törődnek a taníttatásukkal, szellemi és lelki fejlődésükkel, vallási és erkölcsi nevelésükkel. Róluk meséltek tanulóink, akik a beszélgetés végén megállapították, hogy szerencsések , hiszen biztosítottak az otthoni feltételek a nevelésükhöz és szeretetteljes környezetben élnek.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozáson a schengeni egyezményről beszélgettünk, mely az Európai Unió egyik legfontosabb elvének, az unión belül történő szabad mozgásnak a dokumentuma. A tanulók feladatkártyát kaptak, melyen a következő kérdések szerepeltek:
– Mikor és hol írták alá az egyezményt?
– Mely országok az egyezmény tagjai?
– Mely biztonsági ellenőrzések maradtak meg?
A feladatok az ismeretek bővítésére, a szövegértés és a digitális kompetencia fejlesztésére irányultak.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson visszatekintettünk Határtalanul programunkra és az ott látottakat dolgoztuk fel angol nyelven, így Erdély fontosabb településeit jártuk be újra gondolatban. Jártunk a tordai sóbányában, a Tordai-hasadéknál, Marosillyén Bethlen Gábor szülőházában, Aradon, Mária Radnán, Déván, Vajdahunyadon és Nagyváradon. A tanulókkal megbeszéltük a fontosabb tudnivalókat angolul is, valamint a Vajdahunyad várában kifüggesztett tudnivalókat lefordítottuk. A programkor itthon maradt diákok számára beszámolót tartottunk, ahol képekkel illusztrálva mutattuk be a megtekintett helyszíneket és velük is megtanultuk a fontosabb szavakat angolul.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a foglalkozáson folytattuk az előző órán megismert Fehérlófia c. mese feldolgozását. A történet felidézése céljából megnéztük a népmesét egy kisfilmben, mely jól szemléltette a szereplők tulajdonságait és a helyszíneket. A film megtekintése után a tanulók feladatlapokat oldottak meg. A feladatok többfélék voltak: véleménynyilvánítás a főszereplőről, szavakból mondatok alkotása, események sorrendbe állítása és a helyszínek szereplőkkel való összekapcsolása. A tanulók minden feladaton párban vagy csoportban dolgoztak, így megbeszélhették az ötleteiket, a közös feladatellenőrzéskor magabiztosabban érvelhettek a megoldási javaslataik mellett és az együttműködési képességük is fejlődött.
Tematikus foglalkozás – A komponens
Témánk: a tolerancia, az önzetlenség.
A foglalkozásra meghívtuk a iskolánk diákjait, akik a Határtalanul program keretében Erdélyben, körutazáson vettek részt. Az élménybeszámoló kiváló alkalmat adott a szociális érzékenység, empátia, tolerancia, elfogadás, valamint az előítélet-mentes gondolkodás fejlesztésére.
Kiránduló tanulóink megismerkedtek a Dévai Szent Ferenc Alapítvány által működtetett egyik gyermekotthon lakóival. Megtudtuk, hogy ezt az alapítványt Böjte Csaba ferences rendi szerzetes hozta létre, aki maga köré gyűjti a kilátástalan sorsú gyermekeket. Az otthonban a gyerekek nem csak ételt, otthont, ruhát kapnak, hanem törődnek a taníttatásukkal, szellemi és lelki fejlődésükkel, vallási és erkölcsi nevelésükkel. Róluk meséltek tanulóink, akik a beszélgetés végén megállapították, hogy szerencsések , hiszen biztosítottak az otthoni feltételek a nevelésükhöz és szeretetteljes környezetben élnek.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozáson a schengeni egyezményről beszélgettünk, mely az Európai Unió egyik legfontosabb elvének, az unión belül történő szabad mozgásnak a dokumentuma. A tanulók feladatkártyát kaptak, melyen a következő kérdések szerepeltek:
– Mikor és hol írták alá az egyezményt?
– Mely országok az egyezmény tagjai?
– Mely biztonsági ellenőrzések maradtak meg?
A feladatok az ismeretek bővítésére, a szövegértés és a digitális kompetencia fejlesztésére irányultak.