Tematikus foglalkozás
A tematikus foglalkozáson egészségtúrára indultunk, témánk az egészséges életmód.
A túra több állomásból áll. A játékos feladatok célja az egészségtudatosság és pozitív magatartásformák erősítése. Az első állomáson a gyerekek előzetes tudására építve közösen elkészítettük az egészségvirág modelljét. A virág szirmai az egészséges életmód nyolc alappillérét jelképezik: táplálkozás, mozgás, víz, napfény, levegő, helyes ritmus és pihenés, mértékletesség, lelki egyensúly. Megbeszéltük, hogy ezek együttesen a testi-lelki harmónia megteremtését szolgálják, ezek az igazi gyógymódok. A betegségek jelentős része megelőzhető, csak oda kell figyelni az életmódunkra. A következő állomáson képrejtvényt kaptak a gyerekek, melynek megfejtése: iskolagyümölcs-, iskolatej- és iskolazöldség-program.
Megállapítottuk, hogy az EU is elkötelezett az egészséges táplálkozás iránt, hiszen a magyarországi iskolagyümölcs-, iskolatej- és iskolazöldség-program az európai program része, amely az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósul meg.
Az uniós kezdeményezésnek köszönhetően rengeteg gyerek – beleértve iskolánk tanulóit is – jut egészséges tízóraihoz, uzsonnához az EU összes tagállamában.
A következő foglalkozáson folytatjuk a túrát.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson egy angolszász hagyománnyal, a Halloween-nel ismerkedtek meg a tanulók. A foglalkozás elején egy Mr. Bean mesét néztünk meg, ami erről az ünnepről és hagyományairól szólt. A gyerekek a videóban megszerkesztett feladatok segítségével megismerték és megtanulták a Halloweenhez kapcsolódó szavakat, és ezzel bővítették szókincsüket. Majd a kisfilm után csoportokba rendeződtek. A Halloween 1-1 jelképét ( töklámpás, denevér, fekete macska, boszorkány, szellem) kellett egy borítékból kihúzniuk, és annak megfelelően alkották a csoportot. A csoportalakítás után feladatlapot kaptak, ahol az ünneppel, a hagyományokkal kapcsolatos kérdéseket kellett megválaszolniuk. Ezzel a foglalkozással az volt a cél, hogy a gyerekek megismerjék az angolszász kultúra egy ünnepét, a hazánkban is lassan elterjedő hagyományt, a Halloweent. A hozzátartozó szavakkal pedig bővítsék szókincsüket.
Tantárgyi fejlesztés
A dráma foglalkozáson Arany László: Fehérlófia című meséjét dolgoztuk fel. A szöveget felosztottuk részekre és hangos olvasással egy-egy tanuló felolvasta az adott meserészt. Ezt követte a szereplők megnevezése, a helyszínek meghatározása. Ezután következett a tartalommondás: a lényeges történések, cselekmények és mozzanatok időrendben való felsorolása. Az internet segítségével a tanulók átismételték a mesefajtákat, és meghatározták, hogy a Fehérlófia című mese melyik típusba tartozik. Felsorolták a mese műfaji sajátosságait, nyelvi szófordulatait és összegyűjtötték a mesei hősök előtt álló kihívásokat és próbatételeket. A foglalkozás végén szituációs játékokkal el is játszották a számukra legérdekesebb és legfontosabb jeleneteket. Ennek a foglalkozásnak az volt a célja, hogy a tanulók életkoruknak megfelelően a számukra fontos kérdésekre kapjanak választ és a mesékkel kapcsolatos tapasztalataikat elmélyítsék. E célok elérése érdekében a mesehősök történetében jelentkező problémákat, feladatokat, próbatételeket dramatikus játékok segítségével dolgoztuk fel.