Tematikus foglalkozás
A tematikus foglalkozáson a környezetszennyezés problémájával foglalkoztunk. A tanulókkal a megszerzett ismereteikre építve közösen veszélylistát készítettünk, majd a gyerekek csoportokban folytatták a munkát. Figyelemfelkeltő plakátokat készítettek. A levegő-, víz- és a talajszennyezés következményeire hívták fel a figyelmet. Többen az élőlények és élőhelyek pusztulását jelenítették meg. Néhányan a megelőzést hangsúlyozták, a mindennapi életünkből ragadtak ki példamutató megoldásokat a környezetünk megóvására: szelektív hulladékgyűjtés, hulladékok elégetésének tilalma, környezetbarát termékek használata.
A foglalkozás végén egy nagy kört alkotva, kezeinket összefogva jelképeztük, hogy a környezetszennyezés globális probléma, az egész emberiséget fenyegeti, ezért össze kell fognunk és támogatnunk az Európai Unió környezetvédelmi törekvéseit.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson az Állatok világnapja alkalmából a gyerekekkel játékos formában „emlékeztünk meg” az állatokról. A foglalkozás elején brainstorming segítségével összegyűjtöttük az eddig tanult állatok angol megfelelőjét. Ezzel a szókincs felelevenítése, valamint bővítése volt a cél. Az állatok neveit a táblára is felírtuk. Majd megkértem őket, hogy csoportosítsuk ezeket az állatokat, így létrejött három állatcsoport, ami majd a diákok későbbi csoportját is alkotják. A csoportba rendeződés után puzzle feladatot kaptak. A puzzle darabkáit összerakva 1-1 állat képét fedezhették fel. Erről az állatról 3-4 mondatot kellett megfogalmazniuk. Célom a szóbeli kommunikáció fejlesztése volt. Majd egy keresztrejtvényt kaptak a gyerekek, ahol azt a meghatározások alapján kellett kitölteniük, és ennek segítségével az írásbeli képességeket fejlesztettem. Legvégül pedig betűzési feladatot kaptak. Papírlapot húztak, melyen 1-1 állatnév szerepelt, és azt szót kellett elbetűzniük.
Tantárgyi fejlesztés
A heti tantárgyi fejlesztésen a magyar népdalokkal foglalkoztunk. Felelevenítettük a népdalokról tanultakat / keletkezésük, elterjedésük, típusaik/. Ismert népdalokat csoportosítottunk tartalmuk és stílusuk szerint. Páros munkában híres magyar népdalgyűjtőkről kutató munkát végeztek, majd csoportokban feladatlapot töltöttek ki Kodály Zoltán és Bartók Béla életrajzáról. Térképen egy-egy tanult népdal gyűjtésének a helyét is megkerestük. A foglalkozás Activity játékkal zárult, ahol megadott népdalokat kellett elmutogatni, lerajzolni, majd közösen elénekelni. A kitűzött célokat sikerült megvalósítanom, mivel a tanulók anyanyelvi, digitális, szociális kompetenciájuk mellett fejlődött a térkép olvasási készségük. Az énekléssel nemcsak a magyar népdalok iránti szeretetüket próbáltam erősíteni, hanem a nemzeti identitástudatukat is.