Tematikus foglalkozás
A tematikus foglalkozáson a rokonszenv-ellenszenv tudatosítása és kezelése volt az egyik feladatunk. Olyan szerepjátékokat játszottunk, melyeknek célja az empátia, az egymásért érzett felelősség erősítése, a segítő attitűd kialakítása volt. Elindítottunk a „Jóságos manó” programot, amelynek az a lényege, hogy a párok az elkövetkező egy hétben egymásra fognak figyelni. Ez a fajta figyelem az Európai Unió közösségére is jellemző. A tagországok összefogásának eredményeként az országok könnyebben tudnak szembenézni a kihívásokkal, globális problémákkal.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson a diákok 2 csoportban dolgoztak és versenyeztek az óra első részében. Az asztalon lévő papírok közül a „runner” választott és az azon lévő utasítást teljesíteniük kellett a csapat tagjaival közösen. A gyorsabb és pontosabb csoport nyert. A második részben egy tanuló jött ki a többi diák elé, és választott egy tárgyat, amit a teremben látott, de annak csak a kezdőbetűjét árulta el. A többi diák feladata kitalálni a szót.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a fejlesztő foglalkozáson az előző óra statisztikai adatait használtuk fel. A hazánkat határoló országok területeit figyelembe véve nagyságuk alapján rangsoroltuk az államokat, majd a tanulók párban oszlop- és szalagdiagramon készítettek a népesség és népsűrűség tükrében. A diagramok elkészítéséhez a Microsoft Office Word programot használtuk, mely segítségével szemléletes diagramok készültek.