Tematikus foglalkozás
A tematikus foglalkozáson először arról beszélgettünk, hogy miért van szükség az Európai Unióra? A tanulók már rendelkeznek ismeretekkel az Unióról, melyet szerettem volna felmérni. Feladatul kapták, hogy készítsenek riportot egymással az adott témában. Az elhangzott válaszokat a végén összefoglaltuk, s a következőket állapítottuk meg:
- összefogja az országokat
- segítséget tudunk nyújtani egymásnak
- többet utazhatunk
- jobban megismerhetjük egymást
A foglalkozás másik részében egy csapatépítő játékot játszottunk. Nagy sikert aratott az „aknamező” játék, amelynek lényege, hogy a kijelölt területen belül ne lépjünk aknára. Két fős csapatok alakultak, minden pár egyik tagjának bekötöttük a szemét. A pár másik tagjának egyedül szóbeli utasításokkal kellett átvezetnie a társát az aknamezőn. A játék jól szemléltette, hogy milyen is az, amikor másokra vagyunk utalva. A fogyatékkal élők gyakran érzik ezt az érzést, amit a játék során próbáltam érzékeltetni.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol foglalkozáson a tanulók asszociációs játékokkal kezdték. Be kellett mutatkozniuk, valamint a keresztnevük kezdőbetűjével egy szót kellett mondaniuk. A soron következő diáknak vissza kellett mondania az előtte elhangzott szavakat is. A másik játékban a ruhadarabok nevét gyakoroltuk egy székes játékkal. A kör közepén álló gyereknek mondatba kellett foglalni egy ruhadarabot, ami rajta látható, és azok a gyerekek, amelyek ugyanazt a ruhadarabot viselték fel kellett állniuk és helyet cserélni egy másik tanulóval. A szék nélkül maradt gyerek mondta a következő mondatot.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a fejlesztő foglakozáson a Vakvezetés nevű játékot játszottuk, mely arra vezette rá a tanulókat, hogy bízzanak egymásban, ha a társaik irányítják mozdulataikat. Beszélgettünk a bizalomról, arról, hogy kiben bízhatunk, s hogy a bizalmat ki kell érdemelni és el is lehet veszíteni. A foglalkozás végén a Jut eszembe játékkal gondolatokat fogalmaztunk meg a barátságról, hiszen a barátság egyik alapköve a bizalom.