Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Befejeztük az előző foglalkozáson megkezdett filmet. A film megtekintését filmelemzés követte. Jellemeztük a szereplőket, a porosz fegyelmet, a sport jelentőségét. Közösen megfogalmaztuk mire tanít a történet – a társadalmi egyenlőtlenség elfogadására, összefogásra, önismeretre, együttélésre, „fair playre”.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
17-18 foglalkozás
Júniusban az 1981-ben csatlakozó Görögországgal ismerkedtünk meg. A feladatok megbeszélése után a gyerekek az interneten összegyűjtött információkat, képeket, adatokat elmentették, melyeket a végén egy közös prezentációba rendeztünk. A Görögországról szerzett új ismereteken túl ezen a foglalkozáson informatikai tudásuk is bővült. Volt olyan gyerek, aki még nem készített ilyen ppt összeállítást. A foglalkozást földrajzi internetes játékkal zártuk.
Nyelvi foglalkozás – angol
Angol nyelvű dalos és bábos előadással kedveskedtek a csoportok egymásnak a tanév végén. Közösen értékeltük a félév eseményeit. Elmondták, hogy mi tetszett és mi nem tetszett nekik a foglalkozásokon. Terveztük a következő félév feladatait. Végül játékkal és beszélgetéssel zártuk a foglalkozást.
Tantárgyi fejlesztés
Ezen a foglalkozáson térképészeti gyakorlatot végeztek a tanulók. Megkerestük térképen Magyarországot határoló országokat, majd vaktérképen jelöltük. Meghúztuk a schengeni határvonalat. Ezután csoportokban az unióhoz kapcsolódó táblajátékokat játszottunk.