Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Júniusban a tematikus foglalkozásokon a Lázadó szellem című filmet néztük meg 2 részletben. Nagy érdeklődést keltett az iskolai környezetben játszódó, diákokról szóló történet. 1874-ben egy fiatal angol tanár, Konrad Koch, hogy meghozza a német középiskolás diákok angol nyelvtanulási kedvét és oszlassa az előítéleteket, egy új angol játékot tanít meg a diákoknak: a futballt. Koch hagyományosnak nem nevezhető módszere sok ellenséget szerez neki a szülők, helyi méltóságok és mindenekelőtt a kollégái közül, de vállalja.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
17-18 foglalkozás
Júniusban az 1981-ben csatlakozó Görögországgal ismerkedtünk meg. A feladatok megbeszélése után a gyerekek az interneten összegyűjtött információkat, képeket, adatokat elmentették, melyeket a végén egy közös prezentációba rendeztünk. A Görögországról szerzett új ismereteken túl ezen a foglalkozáson informatikai tudásuk is bővült. Volt olyan gyerek, aki még nem készített ilyen ppt összeállítást. A foglalkozást földrajzi internetes játékkal zártuk.
Nyelvi foglalkozás – angol
A heti angol foglalkozáson a diákokkal közösen megbeszéltük, hogy a tanév zárásaként tartanánk egy Angol Teadélutánt, ahol bábjátékkal, valamint dalokkal szórakoztatnánk iskolánk tanulóit. A foglalkozáson kiválasztottuk a bábjáték szereplőit, valamint megegyeztünk abban a két dalban is, amit el fognak énekelni. A foglalkozás 2. részében a díszletet készítettük el a gyerekekkel.
Tantárgyi fejlesztés
„Medvebundás” volt a heti fejlesztő óránk címe. Játék az azonos című Grimm-mese alapján. A mese csak kiindulópontja a játéknak, a szöveg első harmada hangzik el a drámaórában. A választott téma, tanulási terület a megalkuvás; a lelki béke feladása; erkölcsileg és fizikailag megalázó helyzet felvállalása; reménytelenség és bizonytalanság; körülmények és személyek kényszerítő ereje volt. Szoborjátékkal tettük szemléletesebbé a foglalkozást és a rajzok kifejező erejét hívtuk még segítségül a megértéshez.