Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Májusban beszélgetés a táplálék útjáról az emberi szervezetben fali tabló segítségével. Internetes adatgyűjtés az emberi szervezet működéséhez elengedhetetlen vitaminokról.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A májusi első tematikus foglalkozáson 5 csapatot alakítottunk. Különböző feladatokat oldottak meg a csoportok: az Uniót alkotó országok felismerése a felsorolt állítások alapján, kislexikon készítése a megadott címszavakkal, híres emberek felismerése, majd tablókészítés “Amit az EU-ról tudni illik” címmel. Végül egy kis kreativitást fejlesztő feladattal zártuk az órát, az EU-ról szóló könyvborítót terveztek a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – angol
A heti angol foglalkozáson a tanulók IKT eszközök segítségével dolgoztak. A Csoportalakítás során QR kód leolvasásával találták meg társukat, akivel egy csoportban dolgoztak. A csoportmunka során tankocka segítségével szókeresőben kellett megkeresniük a város és a falu jellemzőit. Majd puzzle segítségével egy város és egy falu képét rakták ki, és felsorolták az adott képhez azokat a szavakat, amelyeket a szókeresőben megtaláltak.
Tantárgyi fejlesztés
A magyar fejlesztőn CSEN SZU –Koreai népmese– feldolgozása volt a téma. Célunk volt egy kis kitekintés a világirodalomba. A Hajóskapitány ráhangoló játékkal kezdtük az órát, majd következett a mese ismertetése, rajzolás csoportonként, csoportos állókép alakítása, mesedramatizálás, improvizálás, meseszövés. Cél: a kommunikáció, a beszédbátorság fejlesztése, a csoporton belüli együttműködés erősítése, a képzelőerő fejlesztése szabadon kitalált befejezéssel. Nagyon élvezték a gyerekek, jó hangulatban telt az óra.