Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A tematikus foglalkozás témája: az önkéntesség fontossága. Összefoglaltuk, hogy milyen dolgokat köszönhetünk életünkben az önkéntességnek. Beszélgető-kört tartottunk, melynek célja volt a szociális készségek alakítása, az egymásra figyelés, az empátia, a tolerancia erősítése.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A baráti segítségnyújtás fontosságát szituációs játékokon keresztül mutattuk be.
A következő foglalkozáson ismét az EU zászlajával foglalkoztunk, amelyen kék alapon tizenkét aranyszínű csillag látható. Megbeszéltük, hogy csillagok az európai polgárok közötti egység, szolidaritás és harmónia eszméjét szimbolizálják, majd a tanulók az EUROPA weboldal Gyereksarok honlapján található Európai Unióval kapcsolatos játékok közül választhattak.
Nyelvi foglalkozás – angol
A heti angol foglalkozáson újságokból kivágott, internetről letöltött, valamint képeslapokon látható városok és falvak képét kapták meg a diákok. A feladatuk az volt, hogy páros munkában meg kellett állapítaniuk milyen településfajtát látnak az adott képen, valamint a hozzátartozó szavakat kellett összegyűjteniük. Itt leginkább a településen megtalálható épületek nevét kellett leírniuk, valamint egy pár jellemzőt is, ami az adott települést jellemzi.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi fejlesztő foglalkozáson az Európai Unió intézményrendszerével ismerkedtek meg a tanulók. Az Európai Bizottság, az Európai Parlament, az Európai Tanács és az Európai Bíróság feladatai után kutathattak interneten. Megkerestük a térképen az egyes döntéshozó szervek székhelyét: Brüsszelt, Strasbourgot, Frankfurtot, majd csoportokban, táblázat formájában foglaltuk össze a foglalkozáson megszerzett ismereteket.