Előadás: Érzékenyítő tréning 2.

ÉRZÉKENYÍTŐ TRÉNING

A jól alkalmazott drámajátékok nevelési célja az iskolában a gyerekek személyiségének harmonikus és differenciált fejlesztése. A játékos feladatok további célja lehet még a kapcsolatfelvétel, a kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése.

A hetet mi is egy ilyen drámajátékos érzékenyítő tréninggel nyitottuk. A foglalkozást tartó Ágoston Gáspár nagyon logikusan építette fel a foglalkozást. Az ismerkedéstől a gondolkodtató és ügyességet is kívánó feladatokon túl a közösségformálás és a szabálytudat fejlesztése is megjelent a feladatok között.

A játékban való részvétel önkéntes volt, s a kezdeti passzivitás hamarosan feloldódott. Az érzékenyítő tréning légköre egyre felszabadultabbá és örömtelibbé vált. A tevékenységek megkezdése előtt nélkülözhetetlen volt a szabályok, fogalmainak tisztázása. Némely feladat előtt ezt többször is ismételni kellett, hogy mindenki a legjobban be tudjon kapcsolódni a játékokba.

A foglalkozást tartó Ágoston Gáspár szakmai felkészültsége mellett nagyon jó volt a kommunikációs és  empátiás készsége, rugalmassága, kreativitása, következetes magatartása. A gyerekekkel nagyon jól tudott kapcsolatot kialakítani. Így a hangulat igazán jó lett a tréning végére.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.