Heti foglalkozások 64.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019.11.15.

 Téma: Egészség és betegség

A foglalkozás elején videót néztünk, melynek Egészség és Betegség volt a címe. Választ kaptunk arra, hogy mi a fertőzés, járvány, melyek a leggyakoribb gyermekbetegségek, hogyan előzhetjük meg a betegségeket, hogyan csillapíthatjuk a lázat, miért fontos az orvosi ellátás.

A filmnézés után a gyerekek feladatkártyákat fogalmaztak meg egymásnak, a látottakra irányították kérdéseiket. Ez a feladat a visszacsatolás eszköze volt. A tanulók tájékoztatása arról, hogy mennyire sikerült felidézni a videó tartalmát. Arra, hogy az ismereteket a gyakorlatban is tudják  alkalmazni, kiválóak a szituációs játékok, ezért a következő helyzetekre kellett megoldást találniuk. Mit teszel?

  • ha rosszul érzed magad a tanítási órán
  • ha lázas vagy, de nincsenek otthon a szüleid
  • ha beütöd a fejed valamibe

A foglakozás végén a vérnyomásmérő bemutatása következett. Megnéztük, hogyan működik, milyen értékeket mér, milyen típusai vannak, majd a mérésre került sor. Megállapítottuk, hogy nagyon fontos az egészségi állapotunk ismerete, a kisebb változások is okozhatnak nagy problémát, ezért kell odafigyelni önmagunkra is.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019.11.15.

Téma: Európai Unió- Bolygónk a jövőnk!

Az Európai Bizottság kiadványából választottam a következő témát: Harcoljunk együtt az éghajlatváltozás ellen! Csoportokban dolgoztunk. Az online forrásból kiválasztottak a gyerekek egy általuk érdekesnek vélt témát, melyet prezentáltak társaiknak. Olyan kérdésekre kaptunk választ, mint:

  • Mi okozza az éghajlat változást?
  • Mit tehetünk ellene?
  • Milyen rendkívüli időjárás események voltak 2016-ban?
  • Milyen katasztrófaveszélyek fenyegetnek?
  • Az éghajlatváltozás elleni globális küzdelem.

A szövegértési feladat után következett a játék. Online éghajlatvédelmi társasjátékot próbáltunk ki. A tanulók miközben játszottak, megismerték, hogy milyen kezdeményezésre került sor eddig EU szerte  a probléma kezelésére. Választ kaptunk arra is, hogy miként vehetik ki a részüket a klímaváltozás elleni küzdelemből. Célom volt annak erősítése, hogy mindannyian felelősséggel tartozunk a bolygónkért, a jövőnkért.

Tantárgyi fejlesztés – dráma foglalkozás

2019. 11. 12.

2019. 11. 14.

Ennek a foglakozásnak a témája a „Tolerancia napja” volt. A cél az előítéletes és a sztereotip gondolkodás mérséklése, a „másságok” elfogadása és megismerése volt. A cél elérése érdekében ezen a drámafoglalkozáson jelnyelv és a jelbeszéd megismerésével foglalkoztunk.

Először megnéztünk egy videót, melyen siket és nem siket tanulók éneklik „A zene az kell!” című dalt, melyet közben jelnyelvvel is mutatnak. A videón látottakat kielemeztük, megbeszéltük, hogy mely szavakra milyen kézjeleket kell alkalmazni. Ezt követte, hogy a videó nézése közben minden tanuló igyekezte utánozni a filmben látott tanulók kézjeleit és mozdulatait.

A foglalkozás végén a tanulók elmondták, hogy mennyire együtt éreznek siket és nagyothalló társaikkal és mennyire nehéz megtanulni a jelnyelvet, hisz magas szintű figyelem és koncentráció szükséges hozzá.

Nyelvi foglalkozás – angol

BE TOLERANT:

8. foglalkozás 2019.11.15. (5-6)

10. foglalkozás 2019.11.11. (7-8)

A heti angol foglalkozáson a tolerancia kapott nagy hangsúlyt, a Tolerancia Világnapja alkalmából. Összegyűjtöttük, hogy melyek azok a sérültek, akikkel elfogadóknak kell lennünk. Felhívtam a figyelmüket arra is, hogy nemcsak a sérült emberekkel kell elfogadónak lennünk, hanem az emberek vallási nézeteivel is. Videót néztünk a Tolerancia Világnapjáról, a videóhoz kérdéseket tettem fel nekik és két választási lehetőségük volt, ami közül választhattak. Ezután a táblán a fogyatékkal élők egy-egy jelét láthatták és meg kellett mondaniuk, hogy kikhez tartoznak. A diákok a szókincsüket bővítették, szóbeli kifejezőképességüket fejlesztették.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.