Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Téma: Állatok világnapja
2019.10.04.
A foglalkozáson aktuális témát dolgoztunk fel, hiszen ezen a napon tartjuk világszerte az állatok világnapját. Csoportokban dolgoztunk, puzzle játék kirakásával találták meg egymást a csoport tagjai. A bemutatkozás „Ki vagyok én?” játékkal történt. Ezután feladatkártyákat kaptak. Három csoport alakult.
A delfinek feladata volt a WolrdAnimal Day megfejtése, bemutatása.
A tigrisek Assisi Szent Ferenc életéről végeztek kutatómunkát.
A vándor sólymok szám-kód rejtvényt kaptak, állatok neveit találták ki, miközben elvégezték a matematikai műveleteket.
Az órát szituációs játékkal zártuk. Minden csoportból jelentkezett egy riporter, aki az utca emberével készített interjút az adott témában. A feladatok a szociális érzékenység fejlesztése mellett számos kompetenciát (matematika, anyanyelv, digitális) erősítettek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Téma: Állatok világnapja
2019.10.04.
Minden év október 4-én az uniós országokban különböző programokon keresztül hívják fel a figyelmet az állatok védelmére. Csatlakozva a mozgalomhoz témánk is ehhez az eseményhez kapcsolódott. Játékos feladatokat kaptak a tanulók, egy-egy állat bőrébe bújva alkottak csoportokat. Nagy sikert aratott a logikus gondolkodás,a kreativitás, az asszociációs képességfejlesztésére irányuló Activity játék. Távoli tájakon élő állatok neveit találták ki, majd betűhálóból gyűjtöttek fogalmakat – védelem, világnap, természet, teknős, papagáj, stb.. Mozgásos feladatokkal zártuk az órát. Az uniós országok csapatai játékos sorversenyeken mérhették össze ügyességüket. Különböző állatok mozgását utánozták. A nyusziugrás, békaügetés, pókjárás, rákjárás, állatutánzó mozgások fejlesztették a gyerekek mozgáskoordinációját, a játék öröme mellett.
Tantárgyi fejlesztés – földrajz-ének
2019. 10. 03.
A foglalkozás témája szorosan kapcsolódott az Állatok Világnapjához, amit az egész világon október 4-én ünnepelnek. Az óra játékkal indult, olyan dalokat kellett párokban gyűjteni, amikben valamilyen állat szerepelt. Az a páros győzött, aki a legtöbbet gyűjtötte. A játék végén egy-egy dalt közösen elénekeltünk. Ezután Közép-Európa állatvilágával foglalkoztunk, amihez nagy segítséget nyújtott Európa növény és állatvilága tematikus térképe. Beszélgettünk az ismert fajokról, a kihalóban lévő állatokról- nagy hangsúlyt fektetve azok védelméről. Olvastunk A WWF fajvédelmi tevékenységéről. A foglalkozás játékkal zárult állatok hangjait kellett felismerniük csoportokban, ehhez a https://www.youtube.com › watch oldalát használtam. Esztétikai és a kommunikációs kompetenciák fejlesztése mellett, a logikai térképolvasás valósult meg az órán.
Tantárgyi fejlesztés – dráma foglakozás 3.
2019. 10. 04.
A foglalkozás témája az ”Állatok világnapja” volt. Bevezetésként a „Ki vagyok én?” játékot játszottuk, melyben a tanulók állatokra asszociáltak és tulajdonságaikat sorolták föl. A tanulók kommunikációja, szókincsük és kifejezőképességük fejlődött e játék közben.
Ezután olyan szólásokat és közmondásokat értelmeztünk, melyekben állatnevek szerepeltek. A közmondásokban és szólásokban az a jó, hogy szinte minden élethelyzetre találunk valami odaillőt és majdnem minden és annak az ellenkezője is megindokolható. Tanulóink sokszor nem értik ezeknek a kijelentéseknek az átvitt értelmét, a mindennapokban ritkábban találkoznak ezekkel, ezért is fontos, hogy a drámafoglalkozásokon is előkerüljenek és értelmezést kapjanak.
A foglalkozáson még állatokról szóló betűrejtvényt is megoldottak a tanulók, mellyel logikus gondolkodásuk, fantáziájuk és koncentrációs képességeik fejlődtek.
Nyelvi foglalkozás – angol
ANIMAL WORLD DAY
4. foglalkozás 2019.10.04. (5-6)
6. foglalkozás 2019.10.07. (7-8)
A heti angol foglalkozáson az Állatok Világnapja volt a fő témánk. A tanulókat csoportokra osztottam, és a csoportok közösen dolgozva oldották meg a feladatokat. A tanóra elején beszélgetéssel kezdtünk. Megbeszéltük miért fontos az állatvédelem, milyen állatcsoportokat ismerünk és ezekbe a csoportokba milyen fajok élnek. Ezután került sor a feladatok megoldására. A csapatokat véletlenszerűen alakítottuk ki. Lapokon állatok neve volt, és mindenkinek húzni kellett egyet, és így alakultak ki az 5 fős csapatok. A diákok interaktív feladatokat és papír alapút is megoldottak. Az interaktív táblán a tankocka feladatait használtam fel. Párkereső volt, ahol az állat képét és angol jelentését kellett párosítani. Aztán puzzle volt a következő. Itt ki kellett rakni a képet, megmondani milyen állat szerepel rajta, majd 5 mondatban ismertetni az adott állatot. Az utolsó feladat pedig Activity volt, ahol a csapattagok egymásnak mutogattak el állatokat. Itt rablásra is volt lehetőség a másik csoporttól. Ezen a foglalkozáson ismét több kompetenciát is fejlesztettem. Fejlődött a szociális kompetenciájuk, a szóbeli kifejezőképességük, valamint a szókincsük