ÉRZÉKENYÍTŐ TRÉNING
A jól alkalmazott drámajátékok nevelési célja az iskolában a gyerekek személyiségének harmonikus és differenciált fejlesztése. A játékos feladatok további célja lehet még a kapcsolatfelvétel, a kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése.
A hetet mi is egy ilyen drámajátékos érzékenyítő tréninggel nyitottuk. A foglalkozást tartó Ágoston Gáspár nagyon logikusan építette fel a foglalkozást. Az ismerkedéstől a gondolkodtató és ügyességet is kívánó feladatokon túl a közösségformálás és a szabálytudat fejlesztése is megjelent a feladatok között.
A játékban való részvétel önkéntes volt, s a kezdeti passzivitás hamarosan feloldódott. Az érzékenyítő tréning légköre egyre felszabadultabbá és örömtelibbé vált. A tevékenységek megkezdése előtt nélkülözhetetlen volt a szabályok, fogalmainak tisztázása. Némely feladat előtt ezt többször is ismételni kellett, hogy mindenki a legjobban be tudjon kapcsolódni a játékokba.
A foglalkozást tartó Ágoston Gáspár szakmai felkészültsége mellett nagyon jó volt a kommunikációs és empátiás készsége, rugalmassága, kreativitása, következetes magatartása. A gyerekekkel nagyon jól tudott kapcsolatot kialakítani. Így a hangulat igazán jó lett a tréning végére.