Heti foglalkozások 48.

Tematikus foglalkozás

2019.04.26.

A komponens

Téma: Egészséges életmód

A foglalkozáson célom volt annak megerősítése, hogy a környezet tisztasága, védelme az emberi egészség és jólét szempontjából alapvető fontossággal bír. A Föld Napjához kapcsolódóan feltártuk a legnagyobb környezeti fenyegetéseket. A tanulók szövegértési feladatot kaptak, mely 7 súlyos globális problémára hívta fel a figyelmet. Ezekből a következő fogalomkártyákat készítették el : Klímaváltozás, A sarki jég olvadása, a tengerszint emelkedése, Erdőirtás, Környezetszennyezés, A biológiai sokféleség csökkenése, Óceáni halott zónák, Népességnövekedés. A következő feladat párkeresés volt. A kivetített magyarázatokat párosítani kellett a fogalmakkal. A foglalkozás második felében aszfaltrajzokat készítettek a gyerekek. Rajzaikban leginkább a természet szépségét hangsúlyozták, melynek védelmére hívták fel a figyelmet. Az órán a szövegértés, kreativitás fejlesztése mellett lehetőség nyílt annak tudatosítására, hogy bolygónk állapotának megóvása mindannyiunk felelőssége.

Tematikus foglalkozás

2019.04.26.

B komponens

Téma: Európai Unió

A foglalkozás első felében játékos feladatokat oldottak meg a tanulók. Az Európai Unióval kapcsolatos tudásukat ellenőriztük az Okos Doboz digitális gyűjteményének segítségével, mely játékos módon, a pozitív megerősítés és motiválás eszközeivel felkelti a tanulók érdeklődését, és bővíti tudásukat. Lehetőséget kapnak az ön ellenőrzésre, önértékelésre. Hibás válaszaikat többször javíthatják, így végül is eljutnak a jó megoldásig, sikerélményhez jutnak. Az óra második felében a gyerekek csoportokban dolgoztak. A Páneurópai piknik és határnyitás témában kutató munkát végeztek. A csoportok feladatai a következők voltak:

  1. csoport: Mutasd be a vasfüggöny történetét!
  2. csoport: Mikor és hol volt a Páneurópai Piknik? Kik szervezték az eseményt és milyen céllal?
  3. Milyen következményei lettek az eseménynek? Mutassátok be a Páneurópai Piknik emlékhelyét!

A beszámolók után közösen megfogalmaztuk az esemény jelentőségét: itt repedt meg a Berlini-fal, megkezdődött Európa kettéosztottságának felszámolása.

Az angol foglalkozások a tavaszi szünet miatt elmaradtak. Májusban pótoljuk.

Tantárgyi fejlesztés – Dráma foglalkozás 15.

2019. 04. 12.

2019. 04. 25.

Ezen a foglalkozáson folytattuk az „Egy kutya négy élete” című film megtekintését. A tanulók figyelmét nagyon lekötötték az izgalmas és olykor humoros részek. Nagyon fontos, hogy ezekből a részekből a gyerekek megértették és megtanulták, hogy hogyan kell helyesen viszonyulniuk egy állathoz, és tudniuk kell, hogy az nem egy tárgy, hanem igenis érző, sérülékeny lélek, akinek szeretetre és gyámolításra van szüksége.

A film megtekintése után minden tanuló elmondta, hogy melyik rész tetszett neki a legjobban és miért. A feladat során fejlődött a szóbeli kifejezőkészségük, az egymásra való figyelem és a koncentrációs képességeik.

A hangos és szövegértő olvasás fejlesztéseként a regényből is olvastak fel a tanulók egymásnak részeket, melyeket folytatniuk kellett a filmben látottak alapján.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.