Heti foglalkozások 46.

Tematikus foglalkozás – A komponens

2019.04.12.

Téma: Egészséges életmód

A foglalkozás első részében A mozgás mindenkié! címmel az egyéni munkákból montázst készítettünk, melynek üzenetét a gyerekek ügyesen fogalmazták meg.  Rajzaikhoz a következő magyarázatokat fűzték:

A rendszeres testmozgás számtalan előnnyel jár. Hozzájárul a szervezet egészséges működéséhez, ezért a testmozgás nemcsak a fiataloknak, hanem az időseknek is lényeges, mert számos betegség kialakulásának kockázatát csökkenti. Ügyelni kell azonban arra, hogy mindig az életkorunknak, az egészségi állapotunknak megfelelő mozgást válasszunk!

Az idősebb korosztálynak a leginkább ajánlott testmozgások: a séta, úszás, kertészkedés, biciklizés, kirándulás. Találjuk meg a mozgás örömét!

Ehhez a gondolathoz kapcsolódva a szabadban játszottunk tovább, sorversenyen mérték össze erejüket a csapatok. A foglalkozáson lehetőség nyílt a vizuális kommunikáció, a kreatív gondolkodás és a mozgáskultúra fejlesztésére.

Tematikus foglalkozás

2019.04.12.

B komponens

Téma: Európai Unió – Föld Órája 2019

Egy Földünk van, törődjünk vele!

 Idén március 30-án volt a WWF Föld Órája, melyről a tanulók a következő tájékoztatást kapták:

A Föld Órája eredetileg azzal a céllal indult 2007-ben Ausztráliából, hogy az éghajlatváltozásra és annak negatív hatásaira irányítsa bolygónk lakosságának figyelmét, 2019-ben pedig már több mint 180 ország vesz részt a kezdeményezésben. Bár ez az üzenet azóta is aktuális – és világszerte az épületek, nevezetességek díszvilágítása idén is lekapcsol március 30-án 20:30 és 21:30 között-, a szimbolikus 60 perces sötétség mellett a világ legnagyobb önkéntes akciója tavaly óta a természeti értékekre és azok megóvására, ezzel együtt pedig a fenntartható életmódra helyezi a hangsúlyt – írta honlapján a WWF.

A témához kapcsolódó feladatkártyákat készítettem. A gyerekek csoportmunkában dolgoztak.

  1. csoport feladata: Magyarázzátok meg a WWF rövidítés jelentését!
  2. csoport feladata: Az  RTLKlub  riportereként tudósítsatok az következő eseményről – Az Európai Unió tagországai csatlakoztak a Föld Órájához!
  3. csoport feladata: Érveljetek amellett, hogy környezetünkkel ne csak ezen a napon, ebben az egy órában törődjünk.
  4. csoport feladata: Lesújtók a legújabb adatok Földünk egészségéről. Számoljatok be a WWF Élő bolygó jelentéséről!

A foglalkozáson szövegértés, kommunikáció fejlesztése mellett célom volt annak megerősítése, hogy Egy Földünk van, törődjünk vele!

Nyelvi foglalkozás – Angol 

04. 09. ,  04.12.

A heti angol foglalkozáson még mindig a focié volt a főszerep. Az órát két részre osztottuk. Első felében az előző foglalkozáson megtanult kifejezéseket, szakszavakat ismételtük át a diákokkal változatos feladatok segítségével. Az első feladat szókiegészítés volt, ahol 1-1 betűvel kellett kiegészíteni a szavakat, majd megbeszéltük a jelentését, utána pedig mondatot kellett alkotniuk ezekkel a szavakkal. A következő feladat egy képes szótár volt, ahol az adott kép angol megfelelőjét kellett kiválasztani három lehetséges szó közül. Majd a harmadik feladat szókereső volt. Ezekkel a feladatokkal fejlődött a gyerekek szókincse, szóbeli kifejezőképessége, mondatalkotási képessége. A tanóra második részében pedig az előző órán megígért focimeccsre került sor, mivel a jó idő beköszöntével a gyerekek nagyon vágynak ki a levegőre. A mérkőzés nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek kellőképpen elfáradva, de feltöltődve fejezték be ezt a foglalkozást.

Tantárgyi fejlesztés – Dráma foglalkozás 14.

2019.04.05.

2019.04.09.

Ezen a foglalkozáson a tanulók kívánsága alapján az „Egy kutya négy élete” című film első felét tekintettük meg. A filmnézés nagymértékben gazdagítja az emberek személyiségét, gondolkodását és tanulságokat is üzen a nézők számára.

A filmnézés előtt „Jut eszembe” játékkal összegyűjtöttük a kutyákról tanult eddigi ismereteket és a kutyák tulajdonságait.

A tanulók figyelme tartósan koncentrált volt a filmben történt eseményekre, sikerült megérteniük a cselekmények mozzanatait.

A film felének megtekintése után mindenki elmondhatta véleményét, hogy tetszett neki a film és mit üzent számára a történet.

A foglalkozást a könyvtárban tartottuk, így lehetőség nyílt arra is, hogy a polcokon megkeressük a történet eredeti változatát nyomtatott könyv formájában is és biztassam a tanulókat ennek elolvasására.

Megbeszéltük a tanulókkal, hogy a következő foglalkozáson megnézzük a film második felét is.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.