Tematikus foglalkozás 2019.02.15.
A komponens
Téma: Káros szenvedélyek – Mondj nemet!
A gyerekek vegyes életkorú és tudású csoportokban dolgoztak. Képességekhez igazodó feladatokat kaptak az adott témában: mondatkiegészítést megadott szavakkal, igaz- hamis állítások közül választottak, összekevert betűkből értelmes fogalmakat képeztek, képrejtvényt oldottak meg. Az eddig megszerzett elméleti ismereteket alkalmazták a feladatvégzés során.
Az írásbeli szövegalkotás nehéznek bizonyult, ezért közösen beszéltük meg a megoldást. A következő feladat is a szövegértés-szövegalkotási kompetencia fejlesztésére irányult.
A kivetített leírás a dohányzás ártalmait emelte ki. Hangosan olvastuk az információkat, majd a csoportok kérdéseket fogalmaztak meg egymásnak, melyre a válaszokat a szöveg alapján fogalmazták meg. Memória-fejlesztő, gondolkodtató barkochba játékkal fejeztük be a foglalkozást.
Tematikus foglalkozás 2019.02.15.
B komponens
Téma: Európai Unió
A foglalkozás első felében csoportokban dolgoztak a gyerekek. Játékos feladatokat kaptak. Betűhálóból keresték meg az Európai Unióhoz kapcsolódó szavakat! A szavakkal mondatokat kellett alkotniuk. Puzzle-t raktak ki, mely kép a velencei karneválról készült. Minden jó megoldásért játék euro volt a jutalom. Villámkérdések megválaszolásával gyarapították a vagyonukat. Megbeszéltük, hogy a pénzt utazásra költik. Kiválasztják azt a tagországot, ahová szeretnének eljutni és készítenek egy útitervet. Megszervezik utazásukat, megjelölik azokat a nevezetességeket, melyeket látni szeretnének. Az összegyűjtött eurokat elméletben forintra váltották, ehhez megnézték a napi valuta árfolyamot. A feladatokkal a nyelvi, a matematikai kompetenciák valamint az országismereti tudás fejlesztése volt a célom.
Országok és zászlók kártyajátékkal fejeztük be az órát.
Nyelvi foglalkozás – Angol
2019. 02. 15.
2019. 02. 19.
A heti angol foglalkozáson egy, az angolszász kultúrából átvett ünneppel, a Valentin-nappal ismerkedtek meg a tanulók. Az óra elején egy kis videót néztek a Valentin-nap történetével, eredetével kapcsolatban. Majd feladatlapon olyan szavakat kaptak, amelyek kapcsolatban vannak az ünneppel. Ezek a szavak összekeverve voltak a lapon. Helyes sorrendbe kellett tenni a betűket, majd a kapott szót össze kellett párosítani a szóhoz tartozó képpel. A másik feladat egy kriptogramma feladat volt, ahol Valentin napi képecskék jelentettek 1-1 betűt. Ezzel a feladattal egy üzenetet fejthettek meg. Végül a már több alkalommal használt Mr Bean ide kapcsolódó rajzfilmét néztük meg. A mesében egy Valentin-napi történet volt. A videónézés közben feladatokat kellett megoldaniuk, amelyek leginkább a szókincsre fektette a hangsúlyt. Ezen a foglalkozáson fejlődött a tanulók országismereti kompetenciája, szókincse, hallott és olvasott szövegértése.
Tantárgyi fejlesztés – Dráma foglalkozás 11.
2019. 02. 15.
2019. 02. 19.
Ennek a foglalkozásnak a témája volt: „Milyennek látom magam és milyennek látnak mások?
Cél: az ön-és társismeret fejlesztése, saját és mások tulajdonságainak a felismerése.
A foglalkozást „Illik rám ez a kijelentés?” kérdőívvel kezdtük. A tanulóknak 32 mondat közül kellett eldönteni és aláhúzni, hogy illik-e rá vagy sem? Ha nem tudtak dönteni, azt kérdőjellel jelölték. Ezt követte a társértékelés. A listát a tanulók odaadták a csoportban másoknak is, akik jelölték, hogy véleményük szerint, melyik állítás illik társukra. Ez után következett az összehasonlítás. Mindenki megfigyelhette, hogy miként vélekednek róla társaik, ez mennyire hasonló vagy eltérő az önmagukról választott állításokkal. Végül mindenki kikereste a rá leginkább jellemző tulajdonságokat és megállapították, hogy ez mennyire kedvező vagy kedvezőtlen. A tanulók ezzel felismerhették, hogy mely tulajdonságaik a megfelelőek és melyeken lehetne még javítani.