Heti foglalkozások 38.

Tematikus foglalkozás 2019.02.08.

A komponens

Téma: Káros szenvedélyek – Mondj nemet!

A veszélyeket feltáró filmek megtekintése a megelőzést segítheti, ezért a foglalkozás első részében film összeállításokat néztünk meg a dohányzás, az alkohol és drogfogyasztás veszélyeiről, hatásairól.

A vetítés után arra kerestünk választ, hogy miért nyúlnak az emberek ezekhez a szerekhez. A tanulók önálló gondolatokat fogalmaztak meg:

  • unatkoznak
  • a gyerekek hasonlítani akarnak a felnőttekre
  • lázadni akarnak
  • szomorúságukban, örömükben

A következő feladat nyitott mondatok kiegészítése volt, melyben folytatódott a véleménynyilvánítás.

  1. Szerintem az alkohol……..,2. A dohányos emberek általában………,
  2. Ha problémám lenne, akkor……..,4. Úgy gondolom az energiaitalok……
  3. A szüleim megbíznak bennem, mert……,6. . A baráti társaságomban jellemző, hogy………

Az óra végén különböző személyiségfejlesztő, szituációs játékok segítségével gyakorolhatták a tanulók a pozitív döntéshozatalt és a nemet mondást.

Tematikus foglalkozás 2019.02.08.

B komponens

Téma: Európai Unió – Hagyományőrzés

A farsangi időszakhoz kötődik a tematikus foglalkozás témája. A tanulók többnyire ismerik a magyar népszokásokat, hagyományokat, kevésbé tájékozottak más népek kultúráját illetően.

A foglalkozás elején tisztáztuk a karnevál szó jelentését, majd két csoportot alakítottunk. A gyerekek egyik része Olaszországba, Velencébe, a karneválok városába utazott, a többiek Franciaországba a nagyon híres a Nizzai karneválra. A következő feladatkártyát kapták:

  1. Mielőtt elutaztok, válasszatok a legkedvezőbb utazási ajánlatok közül! Tájékozódjatok a karneválok előzményeiről, hagyományairól!
  2. Tartsatok élménybeszámolót kis filmek segítségével!

A kutató munkához forrásokat jelöltem meg. A csoportokban megosztották a feladatokat. A szociális kompetencia, az önálló ismeretszerzés fejlesztése mellett sok új információval, vizuális élménnyel gazdagodtak. Csodálták a gyönyörű jelmezeket, karneváli hangulat alakult ki.

Nyelvi foglalkozások – Angol 

2019.02.08.

2019.02.12.

A heti angol foglalkozáson a tanulók egy videoklipet tekinthettek meg, melynek címe Kindness Boomerang, „Kedvesség Bumeráng” volt. A megtekintés előtt kaptak 10 olyan szót, amelyek előfordultak a klipben. A szavakhoz meghatározásokat is adtam, és az volt a feladat, hogy megkeressék az idegen szavak meghatározásait, majd ezután magyarul is megbeszéltük a jelentésüket. Ezután három szempontot kaptak, amire figyelniük kellett videónézés közben. Meg kellett figyelniük, hogy hány szereplő van a klipben, milyen az időjárás, valamint mi az az egy szó, ami eszükbe jut a videó közben. Majd ezután csoportokba rendeződve, a csoportok egymásnak kérdéseket tettek fel a videóban látottakról és arra válaszolniuk kellett. A kérdéseket egyszerű jelenben kellett megfogalmazniuk. A foglalkozás legvégén pedig a videó üzenetéről beszélgettünk, arról, hogy miért jó az, ha valakivel kedvesek vagyunk. Az óra során a tanulók érzelmi kompetenciája fejlődött, hangsúlyt fektettem arra, hogy értésükre adjam, hogy mennyire fontos az, ha kedvesek vagyunk egymással, mert akkor ezt később visszakapjuk. Ez a bumeráng lényege. Mivel visszamegy ahhoz, aki eldobta. Az érzelmi kompetencia mellett, fejlődött a szókincsük, a hallott szövegértésük, a beszédkészségük.

Tantárgyi fejlesztés – Földrajz-ének

2019.02.06.

2019.02.08.

A heti foglalkozáson északi szomszédunkkal, Szlovákiával ismerkedtünk. Motivációként Bartók Béla feldolgozásában” Négy szlovák népdalt” hallgattunk meg, majd a szlovák zászlót raktuk ki puzzle darabokból. Az interneten dokumentumfilmet néztünk meg a Szlovák Köztársaság létrejöttéről. Megismertük a magyar kisebbség helyzetét az országban. Statisztikai adatok tanulmányozásával megállapítottuk a magyarok számának csökkenését. A domborzati térképen Szlovákia tájait, nagyobb városait kerestük meg. Távolságméréseket végeztünk párokban a vonalas mérték segítségével/ POZSONY-KASSA, MISKOLC- KASSA, BUDAPEST- POZSONY, BUDAPEST-KASSA távolságok/ A foglalkozás célja a szemléleti térképolvasás mellett a logikai térképolvasás,  a matematikai kompetencia és az alapvető adatkezelési technikák fejlesztése volt

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.