KRESZ foglalkozások 1.
2019. 02. 07.
2019. 02. 14.
A KRESZ foglalkozásokat ugyanazon tematika alapján, de két csoportban tartjuk, külön az A és B komponens tanulóinak.
A közlekedésre nevelés témaköre részét képezi a Nemzeti Alaptantervnek is, azonban ennek rendszeres gyakorlására órakeretben nincs idő. Nagyon örülünk ennek a pályázati lehetőségnek. A gyermekeknek meg kell tapasztalniuk, hogy szabályok nélkül még a közlekedés sem működőképes, vagyis a szabályokat az életben mindenhol alkalmazni kell.
A foglalkozás témája a közlekedés történetének és módjainak megismerése volt.
Az első feladat egy szóháló volt, amelynek középpontjában a „közlekedés” állt. Aztán megismerkedtünk a közlekedés történetével egy ppt segítségével. Ezután csoportokat alakítottunk. Minden csoport húzott egy közlekedési móddal kapcsolatos puzzle-t. Ha kirakták, akkor az adott módra jellemző előnyöket és hátrányokat kellett gyűjteniük. Ezeket közösen megvitattunk. A foglalkozás zárásaként közlekedési eszközöket csoportosítottuk aszerint, hogy földön, vízen vagy az égen közlekedik-e. A gyerekek az asztalon lévő képekből húztak egyet és elhelyezték a táblára a megfelelő halmazba.
A foglalkozás célja: tudatosítani a gyerekekben, hogy a közlekedés nem csak az autóval való közlekedést jelenti. Ismerjék meg a többi módot és legyenek tisztában azok előnyével és hátrányával.