Tematikus foglalkozás – A komponens
A tematikus foglalkozás témája a testi egészségfejlesztés volt. A tanulók csoportban dolgoztak. Játékos feladatokat oldottak meg (egészséggel kapcsolatos keresztrejtvény, szólások, közmondások).
A feladatmegoldásokat közösen ellenőriztük, megbeszéltük. Végül egy videofilmet néztünk meg a fittségi állapot fejlesztésének lépéseiről, melynek címe: Mit tegyek, hogy fittebb legyek?
Tematikus foglalkozás – B komponens
1. foglalkozás: A Schengennel kapcsolatos ismeretek nagy érdeklődést váltottak ki a tanulók körében. A határvédelem témakörében szóba került a migráció és az ezekkel szorosan kapcsolható terrorizmus is.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol nyelvi foglalkozáson a diákokkal az elmúlt foglalkozásokon elsajátított szókincset gyakoroltuk. A gyerekek párban dolgoztak és először szókereső feladatokat oldottak meg, amelyben melléknevek voltak elrejtve, majd egy memóriajáték került sorra, ahol a lefordított lapokon képek és hozzájuk tartozó melléknevek kaptak helyet, és ezeket kellett párosítaniuk. Ha ügyesen dolgoztak, akkor megfordítva a lapot, egy képet kaptak.
Tantárgyi fejlesztés
A magyar tantárgyi fejlesztő foglalkozás témája Mátyás király volt. Elkezdtünk egy projektmunkát, mivel a 2018-as év Mátyás király – éve lett. Történeti mondákat ismertünk meg: Mátyás király és Kinizsi, A kolozsvári kamarás, Mátyás király és a szőlőmunkások. A mondákat kooperatív technikával dolgoztuk fel, majd csoportos bemutatás, dramatizálás történt. Fejlesztettük az olvasást, a szövegértést, a dramatizálást és az állampolgári kompetenciát.