Tematikus foglalkozás – A komponens
A tematikus foglalkozáson a testi és értelmi fogyatékosságról beszélgettünk. A tanulókkal közösen meghatároztuk a fogyatékosság fogalmát és sorra vettük ezek főbb típusait. Rövidfilmeket néztünk fogyatékos, sérült gyerekekről, emberekről, melyek bemutatták, hogy a fogyatékkal élők is képesek teljes életet élni. A rövid kisfilmek segítettek megérteni, milyen is „másnak” lenni, mennyire fontos erény a tolerancia.
Tematikus foglalkozás – B komponens
1. foglalkozás: A foglalkozás témája az Európa Unió környezet- és természetvédelme volt.
Nyelvi foglalkozás
A heti angol nyelvi foglalkozás elején ugyanúgy, mint az ezt megelőző órán, az újonnan megismert szavakat ismételtük át. A diákoknak 1-1 társukat kellett kihúzniuk egy cetlin és pár mondatban jellemezni őket. Majd a külső jegyek után a belső jellemzésre került sor. Itt is összegyűjtöttük azokat a mellékneveket, amelyekkel egy személy belső tulajdonságait sorolhatjuk fel.
Tantárgyi fejlesztés
A magyar tantárgyi fejlesztőn csoportos és önismereti játékokkal folytattuk foglalkozásinkat. A tükörjáték, az asszociációs játék, a memóriajátékok, a játékos bemutatkozások (alliteráló nevek) nagyon szórakoztatóak voltak. Ezen játékok nagyon jó alkalmat szolgáltatnak a beszédkészség fejlesztéséhez, az önbizalom növeléséhez. A tanulók nagyon szeretik ezeket a kötetlen foglalkozásokat, és sok-sok játékkal készülünk leendő új barátaink megismerésére.